Brödbak Recept

Jag och William bakar bröd.Det här brödet, det är verkligen farligt gott! Och vi lär inte köpa bröd på länge med tanke på HUR gott det verkligen är.Självklart kommer receptet från min bästa som är grym både på mat och bak.1 liter fil eller 1 liter naturell yoghurt1, 25 dl mörk sirap10 gr salt24 gr bikarbonatMjölet har jag blandat, Vetemjöl, dinkelsiktat och rågsikt.Mått på det är svårt drygt 3 dl av varje.Degen SKA vara kladdig iaf och jag gar bara i tills jag tycker det är bra.När det är blandat så rör man i 100 gr lingonSjälvklart kan man ha i nötter, russin, brödkrydda mm men så här gör jag iaf. ;)Sen i med hälften i en lång form som är smord och in i 150 grader i drygt en timme.Känn med en sticka tills brödet känns färdigt. :)

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Hembakt bröd är det allra godaste, och egentligen är det ju så himla lätt att baka :)
Kram på dig !!

2013-04-28 @ 16:43:17
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0