Knäckig jordgubbspaj. Recept.

Här för ett tag sedan provade jag på att baka något helt nytt.
Knäckig jordgubbspaj.
Riktigt gott faktiskt. :)
 
Men Henric gillar inte tillagade jordgubbar, och jag gillar inte att äta det jag själv bakar.
Men Micaela kom hit på fika en dag. :)
Hon gillade den skarpt iaf! :)
 
Kan rekomendera att kanske lägga i lite rabarber eller liknande också då den är ganska söt.
 
Men jag gjorde iaf så att jag började med att dela och skölja jordgubbarna. (lagom mängd för din egna form).
 
 
Sen blandade jag dom med ca 3dl crem frech och 1 dl cocosflingor.
 
 
Medans jordgubbsröran fick stå i kylskåpet gjorde jag pajdegen.
 
2dl socker
175g smör
1dl kokos
2dl vete mjöl
1,5dl havregryn
 
 
Sen smörade jag min pajform och hade i lite av min pajdeg i botten.
Efter det hade jag i mina jordgubbar. Och ringlade lite sirap uppepå. (kan man absolut strunta i enligt mig då det som sagt är ganska sött ändå om man har bra jordgubbar) ;)
 
 
Sen smular man bara över resten av pajdegen.
 
 
Efter ca 30-45 minuter i 175 grader så blir den så här fin. :)
 
 
Serveras med vaniljvisp, grädde eller vaniljglass.
 
Supergott. :D

Kommentarer
Postat av: Cissi

Gd så gott det lät!
Är i vecka 11 nu!

2012-07-02 @ 16:05:39
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0