Hallonkaka med forsting. Recept.

Den här hallonkakan var nog absolut den godaste jag har ätit.
Själva grunden.. Muuuums, och sen med frostingen to die for! :D

Och självklart delar jag med mig av receptet.
 
 
 
 
Jag började med att blöta upp bakplåtspapper och klä in en långpanna med det (blöter man det så blir det medgörligt och ligger kvar).
Sätt ugnen på 200 grader.
 
Kakan.
 
3 Ägg 
3 dl Socker 
200 gr Smör
8 dl Vetemjöl
1 msk Bakpulver
1 msk Vaniljsocker
4 dl Mjölk
3 dl Hallon
 
Vispa ägg och socker pösigt, smält smöret och tillsätt lite åt gången.
Sikta sedan ner vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker blanda medans du tillsätter mjölken.
Blanda till en slät smet och häll i formen.
Strö över hallonen.
 
Grädda i botten på ugnen i ca 20 minuter.
 
Frostingen.
 
200 gr Philadelphia
140 gr Mjukt smör
6 dl Florsocker
1 msk Vaniljsocker
 
Vispa smöret krämigt och tillsätt de övriga ingredienserna medans du hela tiden vispar.
 
Låt kakan svalna och bre sedan ut frostingen på kakan, dekorera med valfritt strössel. 
Skär sedan i lagom stora bitar.

Kommentarer
Postat av: E.W - photography

Haha ja :) det hade minsan vart de bästa men jag har ju mitt jävla nyårslöfte att inte får äta sötsaker ;) men får väl trycka i mig frukt eller ngt som är SÅ GOTT när man har den berömda kvinno veckan; ) *not*
Händer de ngt kul idag?

2014-01-04 @ 07:33:23
URL: http://eweman.blogg.se
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Mums!

Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Tack så mycket! :)

Vad gott det låter :)

2014-01-04 @ 13:54:18
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0