Jordgubbskladdkaka. Recept.

Idag blir det en favorit i repris.
Vi är så fruktansvärt less på tårta här hemma. ;) Så många födelsedagar... Phuu! :P
 
Idag kommer mamma, lillebror och mammas man hit på fika för att gratta mig lite i efterskott. :D
 
Så idag blir det min galet goda jordgubbskladdkaka. MUMS!
Henric ska se om han hittar någon rabarbersaft på affären för isf blir det rabarbergrädde till också. :)
 
Godingen står i ugnen.
 
 
Jag la ju ut recept här i sommras men här kommer det igen. ;)
 
Sätt ugnen på 150 grader.
 
3 ägg
3 dl socker
Vispas poröst
 
Smält 150gr margaring
 
1,5 dl vetemjöl
3 tsk vaniljsocker
6 msk marsanpulver (snabb marsansås)
Siktas ner för att sedan vändas i så det inte finns några klumpar.

Vänd sedan i margarinet i smeten och häll det i en smörad och bröad pajform.
Jag brukar använda min i glas för jag ställer alltid fram hela formen och så får man ta så mycket man vill.
 
Skiva jordgubbar, drygt 400-500 gr går det åt. men sen är det alltid trevligt att ha extra vid sidan om. ;)

Jag sätter i mina jordgubbar på högkant i cirklar åt olika håll bara för jag tycker det är fint, jag har även en liten bit mellan mina kanske 0,3-0,5 cm mellan skivorna, men det är en smaksak tycker jag.
 
Gräddningen beror på ugnen, ca 35 till 50 minuter.
Den ska vara som en kladdkaka men inte rinnig.
 
Och jag kan verkligen säga garanterad njutning! :D

Kommentarer
Postat av: susanne

Denna måste jag prova vid tillfälle, verkar supergod / Susanne

2013-05-01 @ 22:50:20
URL: http://www.susannedamgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0