På väg till skyttebanan.

Så här fint fick vi åka när vi skulle till skyttebanan.



Måste ju berätta om hur det gick med!
Först fick vi börja skjuta med 2, 0mm inte något märkvärdigt faktiskt ingen direkt smäll och ingen knuff. Där ska man träffa fyra skott inom en cirkel först sittande på en tavla, sen valfri position andra (jag gjorde på knä) och sen körde jag en till åå knä. Alla tre fullt godkända! :D

Sen skulle hi börja med dom stora grejerna, tikka t3 308. Hörselkåpor på, rejäl smäll och en knuff. ;)
Nu var det dags för springande älgen den ska man klara tre av max nio serier. En serie är fyra skott och alla fyra måste sitta i en träffradien på älgen. Och jag behövde bara skjuta tre serier för jag klarade alla tre och alla var utan spridning. :)

Sen hagel. Låter högt och en trevlig knuff. Där ska man träffa fyra av sex duvor. Dock var bössan för tung för mig och även för lång men det gick efter ett tag när jag hittade en bra ställning. Klarade inte fyra av sex blev fyra av sju. Men träffade alla fyra på första skottet. :)

Springande kaninen klarade jag åt höger men blev bara sex hagel åt vänster och det ska vara åtta. Provade igen då var det träff åt båda hållen på över åtta hagel.

Dock sa dom det att det syntes att bössan var för tung för mig vart liksom på ren vilja.

Men fan vad kul det var! :D Jag har aldrig hållt i en bössa ens tidigare så det här var skitkul och få dom här resultaten första gången?! Dom trodde inte på mig när jag sa det. :P

Ser fram emot intensivkursen som bara den nu! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0