Irriterande facebookare.

Haha fan va jag skratta när jag såg denna. ;)
Så jävla klockren. :P
Jag stör mig verkligen på mycket av detta.
Men på några stämmer det nog in lite på mig med men vissa har verkligen 10/10! ;)
 
Dom enda som kan stämma in om mig är tvåan, fast jag facebookar absolut inte bara om William. ;)
Men även femman. Ibland kan jag nog skriva lite kryptiskt även fast det är omedvetet typ. :P
 
Vi har samlat 10 tecken på att dina statusuppdateringar är sjukt irriterande. Se om du ligger i riskzonen! =)

Tecken 1: Du lägger upp bilder på allt du äter. Allt!
Har du ett tvångsmässigt behov av att fotografera varje måltid och publicera den på Facebook kan du vara ganska säker på att dina Facebookvänner suckar åt dig bakom din rygg. Vill du skriva matdagbok, skaffa en kostrådgivare istället!
Eller Instagram.

Tecken 2: Du facebookar bara om dina barn
Ja, de är dina ögonstenar och du älskar dem över allt annat. Men du kan vara ganska säker på att du – och möjligen din mamma – är den enda som bryr dig om vilka lustiga saker kidsen sagt idag.

Tecken 3: Du "checkar in" vart du än går
I dag har du varit hemma, på jobbet, på lunchrestaurangen, i mataffären och på bilmacken. Och du har checkat in på vartenda ställe. Tro oss, dina Facebookvänner har blockat dig för länge sedan.

Tecken 4: Du avslöjar alltför privata saker
Vissa saker hör inte hemma på Facebook. Därtill hör detaljer om ditt sexliv, din brist på sexliv, din tarmfunktion, dina relationsproblem och osmakliga bilder på sår, insektsbett och blåmärken.

Tecken 5: Du skriver kryptiska statusrader
Brukar du skriva saker i stil med "Fyra dagar kvar...!" och sen sitta och vänta på att folk ska börja kommentera "Till vadå, till vadå?" Sluta med det, medan du fortfarande har Facebookvänner kvar.

Tecken 6: Du spammar dina vänner med inbjudningar
Skapar du hela tiden Facebookevents i jobbet eller privat? Välj då vilka du bjuder in med omsorg. Din gamla skolkamrat i Malmö är nog inte så intresserad av att komma på ditt dj-gig i Uppsala eller din hundklubbs bakluckeloppis. Den här veckan heller.

Tecken 7: Du fyllefacebookar varje helg
Nästa morgon kanske du inte minns dina felstavade uppdatering, bilder på hot shots eller att du checkade in på stans sunkigaste nattklubb. Men Facebook minns allt.

Tecken 8: Du delar med dig av varje sinnesstämning
"Trött!" "Hungrig!" "Uttråkad!" Måste du uttrycka varje ny känsla är Facebook inte rätt forum. Starta en blogg istället.

Tecken 9: Du skriver hälsningar till andra – i din statusrad
Måste alla dina 548 vänner verkligen veta att du tackar Sara för en "supertrevlig middag igår"? Det kanske räcker med att skriva det på hennes Facebookwall. Eller skicka ett sms.

Tecken 10: Du lägger upp "egobilder" varje dag
Ja, det finns en självutlösarfunktion i kameran. Det betyder inte att du ständigt behöver använda den för att ta superstylade självporträtt och sedan ladda upp dem på Facebook i jakt på komplimanger. Stött över att ingen like:at din senaste bild? Det beror nog på att alla blockat dina uppdateringar.
Vilka beteenden tycker DU är mest irriterande på Facebook?

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Fniss tror jag sköter mig ganska bra :) kram Diana

2012-09-10 @ 06:35:42
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Fröken M

hej darling !

Jag hittar inget bidrag från dig i fisktävlingen, så var med för tusan :)

KRAM

Ps, pledd.net har fortfarande inte hört av sig...

2012-09-10 @ 09:14:46
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Nina

tjings bejb. ska du till norrköping i slutet på månaden?

2012-09-10 @ 09:26:17
URL: http://deliciously.se
Postat av: Karin

Haha! Grymt!!! :D

2012-09-10 @ 10:55:27
URL: http://karinochnova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0