Fontänkräkning (känsliga läsare bör inte läsa)

Känsliga borde inte läsa detta!

Åhh nej jag trodde verkligen att vi skulle klara oss! Men drömma går väl?!
Varje år sen William föddes har vi ALLTID åkt på vinterkräksjukan/magsjuka minst två gånger nästan direkt efter varandra..

Jag kommer aldrig glömma Williams första jul..
Tre dagar innan julafton och William blir magsjuk..
Två dagar innan julafton William börjar må bättre inte kräkts eller något sen dagen innan då han började på natten.
Denna dag skulle vi åka till Henrics föräldrar också, på morgonen mår jag lite halvdant och japp jag blir magsjuk!
Henric och William åker ändå till Henrics föräldrar (efter samtal med dom och dom vet om att William antagligen fortfarande smittar).
En dag innan julafton jag mår fortfarande skit kräktes hela dagen innan och hela natten.
Jag var helt död! Och sjukt ledsen.. Jag skulle inte få vara med på min sons första julafton!
På kvällen börjar jag äntligen få behålla rostad macka och lite blåbärssoppa..

Julafton kommer och jag mår "bra" alltså jag var helt slut såklart vilket man blir men bokstavligen grät över att jag skulle få fira julen själv hemma utan någon annan..
Henrics föräldrar tyckte att jag kunde komma ändå så jag tittade upp tåg och åkte ner.
Vi firar jul och William är pigg och glad.

På natten börjar ALLA andra med deras magsjukor också, alla UTOM Henric!

Det var helt sjukt.. William smittade oss alla mig, svärmor, svärfar, farbror*3 men INTE Henric..


Jaja nu till de jag skulle skriva om..
William har kräkts och inte lite heller, rejäla fontänkräkningar!
Men han var så duktig han står med mig i hallen och säger att han har ont i magen, vi vet ju inte varför så frågar om han behöver gå på toa men han säger nej.
Sen kommer han till mig igen lite halvpanik och säger "mamma det kommer!" jag tror att det är nr 2 som behövs så vi "springer" in till toan och då börjar han hulka så då förstår jag ju..

Medans jag börjar städa upp inne på toan (sprita ALLT och sånt) så tar Henric William för att duscha honom. (alltid skönast att duscha efteråt tycker jag) i duschen kommer det mera..

Men sen är det bra? Han sitter i soffan nu (vi ville ha honom uppe länge ifall det skulle komma mer) har druckigt lite vatten och säger att han vill ha gurka och mer vatten och ja allt möjligt.
Dock får han inget mer vi tar det lugnt med lilla magen ändå.

Vi tror att han har blivit matförgiftad från dom två korvarna som han fick utanför skansen..
Men det visar sig jag känner ännu inget och åt likadant som han.
Men är det magsjuka ja då ligger jag inom ett dygn, slår aldrig fel!

Men han fick ju vara frisk en vecka denna gång iaf?!! :(


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Stackars W, hoppas det bara var något tillfälligt !

Jag har ett "kanon recept" på cakeballs i min mat och bak kategori - kika där om du är nyfiken :)

NU ska jag göra en repris av gårdagen - stänga av datorn och se en film !

KRAM

2012-03-17 @ 21:05:07
URL: http://www.frokenmela.se
Postat av: Cissi

Å stackarn! Hoppas han mår bättre!

2012-03-17 @ 23:28:55
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Carina

Stackars liten ,hoppas ni klarar er.

Kram

2012-03-18 @ 21:32:46
URL: http://ghoosthouse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0