Varnar er om bluff företag!!

Igårkväll la jag upp att jag var med och tävlar hos ett företag, men min underbara vän Sandra såg det.

Pice of Norway är alltså ett FALSKT företag!!!!

Piece of Norway är ett falskt företag! Gå in å läs på OnePiece sida på Facebook - där varnar dom för just det företaget. Tydligen många som har beställt därifrån men inte fått någon vara och det går inte att kontakta företaget i fråga heller så nått skumt är det. 

Hittade OnePiece - Jump in's inlägg, dom skrev så här:
" OnePiece - Jump in
VARNING: OnePiece vill varna våra fans och kunder för en oseriös hemsida som säljer kopior av OnePiece. Den senaste tiden har vi mottagit en rad med klagomål från kunder som inte mottagit sina varor och inte heller fått någon kontakt via telefon eller på mail. Problemet är att kunden inte har beställt från våran hemsida ONEPIECE.SE, utan från ett företag som kallar sig ”Piece of Norway”. Denna hemsidan har inget registrerat företag varken i Norge eller Sverige. De jobbar enbart ifrån en postbox i Gibraltar. Vi önskar att upplysa om att www.onepiece.se inte har någon som helst förbindelse med dem och deras hemsida."

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

det hade jag ingen aning om, jag är ju också med i den tävlingen! ska genast radera det inlägget!

2011-11-22 @ 18:43:08
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Madeléne - Mamma till Harry ♥

Sv; jag förstår helt. Men jag förstår inte själva företaget! Hur kan dom sälja till vissa, och andra får inte sina! Jag hörde av en bekant som beställt via den sidan, att med henne så hade dom så himla bra kontakt och att dom bett om ursäkt flera gånger för att varan inte var i lager och att hon fick vänta. Då man googlade, så stod det ju att dom inte svarat fler via telefon eller mail. Jag fattar inte, hur dom tänker?? Jag raderade mitt inlägg om den tävlingen.

2011-11-22 @ 20:36:58
URL: http://annamadelenee.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tack raring för att du tipsade mig om detta :)

Kram!

2011-11-22 @ 22:00:54
URL: http://vanitas.blogg.se/
Postat av: Maddie

Jag beställde en vara från deras hemsida för ett tag sen och jag har inte fått en orderbekräftelse eller svar på mina mail angående att de skall skicka en bekräftelse "inom kort". Jag mailade nu och sa att jag stoppar min beställning. Ville verkligen ha den jag såg! Och man får inte svar när man ringer dom heller.. Skit sida!!! Tack för ditt inlägg sötnöt!!

2011-12-10 @ 02:23:03
Postat av: Anonym

Vi beställde och fick hem en jättesnygg dräkt från Pieceofnorway i höstas. Sen ville andra dottern också ha så vi beställde en till i början av december. det var nog många som bestälde i den vevan... Jag har faktiskt fått svar på mail att beräknad leverans skulle vara början februari.. men den har inte kommit än. Tur att vi tog på faktura, men jag tror faktiskt att den kommer tillslut. Fast då har hon kanske hunnit växa ur den storleken ;-)

2012-02-07 @ 21:39:48
Postat av: Sin

Hej, jag beställde en onepiece från piece of norway i fredags och fick den idag (måndag). Rätt storlek, rätt färg så något blufföretag är det inte. Dom har nog bara haft problem med leveranserna till sitt lager.

2012-02-13 @ 13:15:51
Postat av: Jossan

Jag beställde en onepiece, Pieceofnorway, och fick den efter ca tre veckor, (i april). De hade lovat att den skulle leveras efter tre dagar. Jag var ju lite korkad och betalade i förväg, så jag blev smått nervös när jag sedan läste att de skulle vara en bluff. Men den kom som sagt till slut. Den var fin och dottern blev jätte nöjd! (Och den var ju några hundra lappar billigare än från märket OnePiece) ;-)

2012-04-26 @ 11:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0