Kalla Fakta.

Jag kollade på Kalla Fakta igårkväll.
Det handlade om barn på förskolorna som gör illa sig så illa att dom hamnar på sjukhus.
En pojke har till och med dött i år!

För mig var det självklart att titta på det här idag,
även om jag satt och grät!

Det gör så ont i mig, och speciellt nu när det är som det är på Williams dagis.
Visst det har inte hänt något nu, men då har vi också varit hemma och sjuka mycket och när jag har varit hemma så har William fått varit hemma med mig eller bara gått mycket kortare dagar.

Jag undrar NÄR dom som bestämmer att det ska vara mindre förskolelärare på förskolorna ska förstå att det är det som gör att det händer fler olyckor.
Dom sa det att olyckorna ökar, speciellt bland pojkarna på dagis..
Och även att trenden är att det ska vara mindre och mindre förskolelärare / barnskötare på förskolorna.

Vem kan inte räkna ihop 1+1?!

Jag har fortfarande känslan i magen att om jag kunde skulle jag vara hemma med William.
Självklart förstår jag att barn behöver gå på dagis, och William skulle aldrig funka att ha hemma en längre tid.
Men det räcker med att kolla tillbaka på dessa bilder...




Kommentarer
Postat av: Karin

Ja usch för det här. Man undrar ju hur de tänker!! :/

2011-11-03 @ 16:10:14
URL: http://karinochnova.blogg.se/
Postat av: victoria

Hej!



Nu har jag en tävling i min blogg där man kan vinna ett underbart skönhetskit från Stockholmsgruppen cosmetics!



Du får gärna vara med! :)



http://vickelido.blogg.se/2011/november/vinn-produkter-fran-stockholmsgruppen.html



MVH Victoria

2011-11-03 @ 17:43:32
URL: http://vickelido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0