Hur dumma i huvudet är vissa människor egentligen?!

Det är konstigt att man aldrig ska sluta förvånas..

Det finns ju numera väldigt många köp och sälj sidor på fb,
jag är med i några och i en hade en lagt upp lite briotågdelar.
I beskrivningen stod det BUD.
Inget mer..
Ingen hade budat sen dom la upp i onsdags så jag tyckte att ja då startar ju jag?
Jag la 10kr..

Det är ju liksom ett startbud, det förstår väl vem som helst?

Nej då kommer det in en tjej och skriver
"haha bara tågen kostar ju minst 100 kr nytt"

Och jag svarar.
"
jaha? Det står bud, inget startbud eller hur?! Man får väl börja någonstans? Och varför ens lägga sig i om man inte själv är intresserad?"

Hon: "
jaha är det så det funkar trodde du ville köpa för 10 kr,,okej då ber jag om ursäkt och lägger då själv bud på 20 kr"

Hon som håller i annonsen skriver då.
"
Ok jag har tänkt mig ett bud på runt 300 kronor. Så den som kommer närmast får den."

Då kommer det in en till tjej som vi kallar 2.
"
När det står bud, så brukar det menas med budgivning. alltså startar när någon börjar på ett bud o sen ett slutdatum då sista budet då högsta vinner.. Så varför skulle 10kr vara ett skämt om hon har skrivit bud? Man betalar väl inte mer än man måste?"

Hon som håller i den.
"
Kanske borde ha skrivit att jag inte vill ha några skambud!"

Jag. "
Eller ett startbud som man gör om man inte går med på vad som helst?"

Nr 2.
"
Eller skriv isåfall bud från 300:- ? om det är det priset du vill ha? eller skriv helt enkelt summan du vill ha?"


Sen bara fortsätter det, jag valde att skita i att skriva mera för det kändes så onödigt..
Men iaf.

Det kommer in en annan tjej som skriver massor..
Hon har dock tagit bort sina kommentarer nu..
Men hon klagar som fan och sen skriver hon själv "men varför lägger jag mig i egentligen"
Sen skriver hon något i stil med "Om det kommer upp en soffa på blocket och det står BUD då lägger man ju inte 15 kr bara för att det står bud då lägger man ju ett pris man är villig att betala"
Sen tar hon bort alla sina kommentarer och skriver "
Jag hakar på, bjuder 20 kr ;)"


Alltså VA?! Vad lider denna människa av?

Jaja.. Tjejer.. *mooorr*

Kommentarer
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det. Ivf 2012! <3

Det är tjejer/kvinnor.... Vi är såna.. Haha!

2011-11-12 @ 01:07:15
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: JoHannaH

Men jösses...Jag håller med dig, står det bara bud så hade jag också slängt upp något litet som en start. Annars står det ju oftast typ "300:- eller bud" om man vill visa vad man har tänkt sälja för. Men jag vann en auktion på ett par skor en gång på tradera för ca 50:- som sen säljaren inte ville sälja för att jag hade gett ett skambud... Så det finns folk till allt.

2011-11-12 @ 18:30:48
URL: http://barajagochmin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0