Alkoholism.

Nu tänker jag gå in på något som kanske egentligen inte är något för bloggen men det här är något jag tänkt endel på.

Alkoholism är något som verkligen finns i min familj..
På båda sidorna, alltså både från min mamma sida och min pappas sida.

Jag tror att det är de som gör att jag själv inte ser nöjjet i att supa mig redlös,
eller att jag har ett måste av att gå ut hela tiden.
Visst dricker jag ibland, jag är inte nykterist.

Och visst jag hade mitt rejs när jag var yngre och kanske är de som gör att jag inte heller känner att jag behöver festa nu när jag faktiskt är vuxen.
Men om man ser till många andra i min ålder både med och utan barn så är det nästan fest hela tiden.

Jag känner att jag är för gammal jag tycker bara de är jobbigt dagen efter att vara bakis och trött,
jag har ett barn som ändå behöver min uppmärksamhet.

När jag är ute på krogen, eller var förut och någon röker och de går förbi någon med en tantparfym..
Ja då tänker jag på min farmor.
Vad är det för minne liksom?!

Min farmor dog när jag var rätt liten så jag har inte jättemycket minnen från henne, men att alkohol
och rök gör att jag tänker på henne måste ju säga något?
Misstolka mig inte nu jag älskar min farmor och jag önskar verkligen att hon var i liv och jag tänker såå ofta på henne att folk nog skulle bli förvånade.
Och jag kommer aldrig att glömma den dagen då hon dog, på kvällen/natten när Sussi ringde hem från sjukhuset och sa att farmor dött.
Usch vad jag grät.

Men de jag vill komma till är att jag vill absolut inte att mitt/mina barn ska ha ett sånt här minne av någon från min familj/släkt eller ens vänner.

Det är en anledning till att jag inte tar upp gammal kontakt med massa vänner som bara runnit ut i sanden.
Kanske löjligt tycker många men mitt barn, mina val?

Tänk på det...


Kommentarer
Postat av: maria

tycker du gör rätt i det!

är själv uppvuxen med samma fast på ena sidan men tycker inte alls om minnen som man har fått av det.

2011-03-10 @ 18:32:26
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Petra- mam

2011-03-10 @ 21:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0