2 års kalas.

Idag har jag börjat få lite panik..
Födelsedagspanik.
Eller panik och panik..
Förra året hade jag ALLT klart, alla planer för Williams kalas var heeelt klara.
Nu?!
Haha jag hade ingen aning. :P

Men nu är de mesta nog klart.
Jag har ju bullar klart, kvar från festen. ;)
Sen ska jag göra kakor.
Och tårta. Tårtan... Haha ja de kommer bli ett kapitel för sig.
Jag har aldrig jobbat med sockerpasta förut men tänkte ge
de ett försök. Tror jag har en ide. :)

Måste köpa papper också så ska inbjudningarna göras.
Vet hur dom ska bli också lite rolig ide tycker jag själv faktiskt. :P

Någon som har tips och ideér som ni vill dela med er om
sockerpasta och sånt? :D

Williams tårta förra året.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag börjar me få liite panik! Vet inte alls hur de kommer bli eller vilka som ska komma nu när jag och Ws pappa inte bor ihop. Jag har lite smått panik va ja ska köpa me?? :(



Vill me göra nån sån fin tårta som du gjort! Kanske skulle ge mig på de:)



Kramar

2011-02-22 @ 21:44:37
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Va tiden går, snart 2 år :) Myssigt med kalas.



Enda tips jag har om sockerpasta är att jobba ut den tunn. För är den för tjock så blir det väldigt sliskig. Jag gjorde ju misstaget med att försöka färga min sp, till niklas kalas, med karamellfärg. Om du vill färga den, så använd pasta färg som det rekomenderas. Karamellfärg (specielt röd) mjukar upp pastan så den tappar sin fasthet.



Om du vill ha lite tårtforms inspiration så gå in på vimedbarn.se och tjicka in på tårttråden. De ör helt makalösa verk:)



Hoppas att tårtplannerna rullar på för dig.



Kram!!!

2011-02-23 @ 07:33:06
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0