Tragiska människor?

Alltså jag har tänkt på en sak, varför är folk så otroligt ÄCKLIGT jävla falska?!

Nu kör jag ett exempel..

Om någon går bort i ung ålder, spelar egentligen ingen roll hur.
Men VARFÖR ska folk då som endast visste (kanske hade träffat personen en gång eller sett personen på affären)
skriva om hur tragiskt det är, rip, åååh du är så saknar, himlen har fått sin ängel osv osv...

Alltså jag förstår inte?!

Bara då för att man VET vem personen var så blir man helt plötsligt bästa kompisar så fort denne dör!

Kanske för att synas mera själv?
För att andra ska tycka synd om en?

Aaa jag har ingen aning. Bryr mig inte så mycket.

Visst det är aldrig roligt när någon går bort speciellt inte vid ung ålder.

Men för i helvete!! Visa respekt till dennes RIKTIGA nära och kära!
Skriv inte romaner 17 gånger om dagen hur ledsen DU är och hur mycket DU gråter när du egentligen bara såg personen på affären två gånger i ditt liv...


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Jag håller med dig - alla dessa "ömkande kommentarer" lyser mer som ett hån än medlidande i mina ögon. Låt de "riktigt sörjande" sörja ifred istället !!

Ha en riktigt bra dag vännen !! kramar

2011-12-17 @ 09:16:41
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Mari

jag tror det kan påminna folk om hur fort man dras bort från detta liv.uss det kan man bli lite ledsen över. det dära med döden reagera alla olika. minns en minnesgrej vi var på efter bussolyckan för tio år sedan och där satt det en kvinna som ingen av oss kände, eller koppling till offren. men för henne det kanske rev upp massa gamla saker.

Sen så kanske det blir mer påtagligt om man sett personen i fråga exempel på affären. även där en påminnelse om att döden kan hända när som helst även de som finns i ens omgivning, fast man inte känner dem. var på en grej via ams en gång i tiden. och en av killarna i den gruppen dog efter ca två månader. och då var det ingen jag prata med eller så. men jag tyckte det kändes lite konstigt att jag nyss hade sett honom och nu var han borta. inte för jag grinade och skrev rip överallt eller något sådant. utan tyckte det helt enkelt kändes konstigt. men det kanske drog upp massa oläkta sår oxå.

Sen så att man blir "bästis" med någon som man inte känner när den går bort är väl som du säger lite överdrift. jag är inte den personen som skriver rip eller något. så fall till de få jag känner, inget mer. men klart att man får tänka en tanke på den dära killen på affären man såg en gång. hur man nu ska komma ihåg den enstaka person är en helt annan femma ;)

2011-12-17 @ 10:47:08
URL: http://mixan.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Kan inte göra annat än att hålla med! Sjukt störande när folk går loss på Facebook t.ex och knappt vet vem personen är..

2011-12-17 @ 11:31:01
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: JoHannaH

Jag håller fullständigt med! Det där är en sak som jag brukar fundera över och tycker är respektlöst. Känns som fb är den ultimata platsen för dessa r.i.p riktat till någon de inte ens kände.

2011-12-17 @ 13:24:47
URL: http://barajagochmin.blogspot.com
Postat av: chanette

jag förstår dig.. då min yngsta sons pappa dog i en bil olycka 27 feb 2009 så brydde sig helt plötsligt en massa som inte brydde sig de 5 åren han och jag var ihop. de hade typ altare hemma med bilder på han, gjorde musik videos med bilder på han de snott av mig och la ut på youtube.. så satans respektlöst mot både mig och hans och min lilla son...

jag har sen den dagen han gick bort haft oerhört mycket sorg inom mig och försökt lära mig leva med den sorgen men att ständigt bli påmind om han om och om igen och av folk som inte fanns där då han levde e oerhört jobbigt

2011-12-17 @ 13:36:13
URL: http://darkbarbie.blogg.se/
Postat av: JoHaNNa - JULKALENDER PÅ BLOGGEN 27 nov - 24 dec

ohh vad jag håller med dej... det där har jag oxo tänkt på faktiskt.. är så falskt och patetiskt!

2011-12-17 @ 14:30:34
URL: http://johannaspratstund.blogg.se/
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

Håller med dig där.. Har själv funderat på samma sak. I sommras när en här omkring dog i en olycka. Hade inte för många vänner helt plötsligt var hela *** facebook full med fina hälsningar från höger och vänster.

2011-12-17 @ 15:01:40
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: sandra

håller med dig! falskt och löjligt av andra!

2011-12-17 @ 20:25:14
URL: http://sandraleinonen.bloggplatsen.se
Postat av: Sophie 29 och 7-barnsmamma

Håller med dig! Har tänkt på det många gånger när nån i min närhet gått bort, och folk som knappt pratat med den som gått bort börjar skriva som om de vart jättenära vänner.

Kram

2011-12-17 @ 20:35:44
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

håller med, hände mig nyss och det var skitjobbigt :(

2011-12-17 @ 20:35:56
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Carro

Fy fan, har också sett sånt.

2011-12-17 @ 20:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0