Sluta lura dig själv.

Det är delen vi jobbar på i tänk dig smal.

Ni vet standrarden med att man bara ska äta en kaka till, eller bara för den här gången osv osv.

Jag känner att just nu har jag tappat fokus på kursen, det är så mycket.
William som är sjuk, julen närmar sig, sjukdomar på nära och kära. Ja listan kan göras lång.
Eller jag har inte helt tappat focus, undviker ju det jag inte behöver men unnar mig något ibland.

Hur gör ni när ni tappar focus?
För att komma tillbaka på banan?

Och hur gör ni för att unvika den där kakan som man egentligen vill ta?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Att inte ha ngt hemma och bestämma datum när du ska ta upp focusen. Låter klyschigt men funkar för mig.

2011-12-16 @ 15:41:22
Postat av: Hannele - mamma till två prinsar

Svar:

Tack! ^^

Har försökt tävla flera ggr i såna där tävlingar att få vinna en sån men näee :P haha..



Ang om ditt inlägg..

Jag har hört att folk byter ut sina godsaker till nyttigare saker så därför lyckas vissa inte bryta sitt "löfte" eller ja komma ur banan.

Men vissa unnar sig ibland, sätter kanske en gräns att 1 kaka tar jag och sedan räcker det trots att det är kanske svårt men någon gång så får man faktiskt unna sig lite tkr jag :)

2011-12-16 @ 15:48:37
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Nova & Bebis i magen

Vad är tänk dig smal för något?

Lätt att tappa focus när man har mycket att tänka på.. Har tyvärr inge bra tips.. Förutom att man verkligen får tänka på dit man vill nå och hur mycket bättre man kommer må då. Usch jag måste ta tag i min vikt sen när bebis har kommit!



Kram

2011-12-16 @ 16:16:39
URL: http://maammamalins.blogg.se/
Postat av: maria

usch det är jättesvårt.

hade jag inte haft on ti kroppen så kom det och gick i vågor. man hade superbra perioder sen riktigt dåliga.

men nu när jag har ont finns det inte mkt motivation alls..

dock ska jag börja gå till gym med sjukgymnaster så jag hoppas kunna bli stark i kroppen igen.



hoppas din motivation kommer tillbaka. tror man måste ha ett jävlar anamma och en envishet för att aldrig ge upp och du verkar ha det

2011-12-16 @ 16:30:19
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Sätt upp realistiska mål. Du kanske inte klarar att skippa kakan första gången, men kanske andra eller tredje.

2011-12-16 @ 19:14:17
URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0