Helvetesdag med trevligt sällskap.

Denna dag ni anar inte..

Morgonen började TIDIGT som alltid.. William är inte som andra barn, han vaknar ALLTID mellan 5-6 på morgonen.
Och då är det bara att pallra sig upp.

Sen skulle jag in till Nyköping, igår trodde jag att jag ev skulle träffa först Agnieszka, sen Sandra, sen Ida och sen middag med Jessica och Niclas.
Det slutade med att Sandra inte kunde och de försår jag verkligen. :/
Ida kunde tydligen inte heller träffa sitt gudbarn.

Ut till bilen vid 9, börjar ta bort snö från bilen och sätter mig och ska starta. Men NEJ bilhelvetetsfanskapsskiten startar inte. Ringer in till Henric som kommer ut och han sätter sig i bilen och startar. Vad är det skiten har emot mig?!

Åker in til Nyköping iaf, och ska hämta Agnieszka.. Bara de att dom bor uppe i en backe, vilket resultatet blir att jag kommer inte upp!
Vi har odubbade vinterdäck eftersom vi bor i Stockholm. Får vända och hon får gå sista biten.

Vi kommer ner till parkeringen och allt var bra.
Sen låser jag och drar igen bildörren, MED NYCKELN KVAR PÅ SÄTET!!!
Jag är alltså så puckad att jag låser in nycklarna i bilen.

Det var ju bara börja ringa låssmed, som kopplar mig till bärgare som jag får sitta i kö hos i 40 jävla minuter innan dom svarar.
Då får jag höra att hon vet inte när det kommer någon, och dom vill ha kontanter men hon vet inte vad de kommer kosta.
Liksom VA?!!! Jag frågar om det handlar om två eller åtta timmar, och får till svar att "ja vi får ju hoppas att de inte är åtta iaf" !!!!!!!!!!!

Tillslut ringer iaf bärgaren och de kostar 1200kr.
Så tar ut pengar och sen får vi stå och frysa.
Underbart snälla Agnieszka tar med sig William in på Vipsan och ger honom en korv och så dom kommer till lite värme.

Han var oroligt dålig på att låsa upp bildörrar, och han var inte det minsta trevlig.
Men men inte mycke att göra, så bara betala och se glad ut.

Vi handlade lite smått på rean men jag tyckte jag gjort av med tillräckligt med pengar. ;)

Sen åkte jag till Jessivca och Niclas och hade det mysigt där ett tag sen var det dags att åka hem.

Nu är vi äntligen hemma, William sover sött och jag ska gå och lägga mig.
Något positivt är att jag har vunnit superkul. :D
Och trotts omständigheterna har jag haft det supertrevligt idag.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det verkar som att dina dagar ofta blir tokiga :)

2010-12-28 @ 23:24:36
URL: http://bloggofadreamer.blogg.se/
Postat av: sandra

Nej men fy vilken dag du fick. hugs Trällit att bilen både krånglade och att nyckeln blev kvar i den. Men va sopiga de va på den bärgaren. Att de inte kan ge en tid :S Va gullig Agnieszka va.



Ja det får vi göra, trist att det ska trilskas med så mycket ibland bara:/ Få se om jag och barnen kan komma upp och hälsa på :)



Hoppas att du får en kanon dag idag!!! Kram!!!

2010-12-29 @ 07:50:46
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: rock n roll mamma

åh, vad trisst när allt går emot en!!! det är så surt att betala pengar för atrt ngn ska låsa upp bilen på 10 sekunder!! jag har själv råkat ut för det hela=) smart som jag är!!



vad har du vunnit??



kramar i mängder

2010-12-29 @ 09:26:17
URL: http://metrobloggen.se/babydoll1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0