Godaste middagen på länge.

Idag skulle vi på julmarknad. Hm den ena struntade vi i för vi tar ikea någon annan dag ist.
Och den andra ja vi åkte dit.. Vi åkte runt där men hittade fan inte marknaden?!
Vi åkte runt runt i säkert 30 min sen åkte vi därifrån.
Helt knäppt.
Men men.

Nu på kvällen gjorde vi tokgod mat, ni anar inte!

De dumma är att jag inte tog någon bild på maten men ni får föreställa er. ;)

Man kokar pasta förslagsvis bandspagetti.

Steker på kycklingfile (tärnad) i en fräst vitlöksklyfta och en påse saffran.
Har i 2dl lätt crem frech, 1 1/5 - 2 dl vitt vin, ca 1 msk tomatpure, lite färsk timjan.

När de har kokat i ca två minuter och pastan är klar så har man i ca 200gr skalade räkor (fungerar med sån på burk eller frysta men sjävklart godast med färska)

Säger bara en sak MUMS!!!

Vi gjorde även julskinkan idag. Pappa ska få med sig en bit hem imorgon efter lucia på dagis. :)
Han får även med sig en matlåda av dagens middag aa så klart får han ju middag här också imorgon men då slipper han ju laga mat sen själv någon dag. :)

Så skönt, nu är min dator nyinstallerad och bra igen.
Den mådde verkligen inte bra innan, phhu med barn som sätter på och stänger av och klickar runt lite här och lite där.

Nu blir det sova, imorgon blir en lååång dag, men nu är det BARA 5 arbetsdagar kvar!!!!

Kommentarer
Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

sv: tack för att du röstade på min son.

Håll utkik efter vinnare av de tre priser som jag delar ut :)



Vad hände denna söndag då?

2010-12-12 @ 22:04:00
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0