Klänningar, tacos och besök i byn.

Nu har det inte blivit skrivet något på länge tiden har verkligen inte funnits.
William har varit riktigt jobbig, från torsdagkväll till idag morse så bajsade
han inte! Så super grinig och tuttkrävande har han varit.
Men alltså det är ju inte så konstigt man kan ju tänka sig hur ont
han har haft min lilla bebis. :/

I fredags så träffade vi min gudfar och lillasystersgudfar.
Vi var hos lillasystersgudfar å blev bjudna på käk och en å
annan öl för Henrics del. ;)
Kom hem runt tio till svärföräldrarna och blev direkt att hoppa i säng.
Lördagen sen tog vi det lugnt och sen körde jag och William Henric
till södertälje för han skulle festa och sen hämtade vi lillasyster
och åkte till Trosa för att gå en promenad i hamnen å käka glass är ju
givet då. ;) Blev apelsinsorbet och hallonsorbet för mig, och jag har inte ätit
apelsinsorbet innan men det var sjuuuukt gott. :D
Synd bara att det är så JÄVLA kallt. :P Var ju nästan hjärn frysning på G några
gånger. Juste vi träffade min gudfar och hans tjej i Trosa också dom satt å
käka lite innan dom skulle åka tillbaka till Dalarna. :)

Idag så blev vi superglada när William bajsade ner hela pyjamasen och
en handduk. :P Kan ju lova att han var hungrig efter de bajslasset. ;)
Sen åkte vi en snabbis till Henrics kompisar för att deras dotter fyllde ett
år i veckan här så skulle ju självklart lämna en present.
Blev en rosa klänning med vita prickar, jag tyckte att den var supersöt. :)
Hoppas att ni också gillar den. :)
Sen åkte vi iaf iväg och först tvättade vi bilen så klart, är en standard att tvätta
den i Järna. :P
Sen blev det att in å handla i kungenskurva på Ica där, eftersom vi skulle få främande
Henric hade missuppfattat dom och trott att vi skulle till dom och då hade vi tänkt
handla efter men nu skulle dom till oss och där ekade det ju så tvunget var det. ;)
När vi kom hem var dom redan här utanför och väntade, så fick vi bärhjälp också.
Dom fick ta det som det såg ut här för usch var eller ÄR verkligen stökigt, men
när ska man hinna städa när man har en unge som vill ha ens uppmärksamhet
och som knappt sover alls på dagarna?
Men Inez fick iaf också en klänning, en lila med glitter, man passar ju på å köper
klänningar när man har chansen. ;)
William fick en bodysuit kortärman och korta ben får se om han kommer hinna växa i den
så han kan ha den i sommar annars får han väl ha byxor och tröja över inte svårare än
så. :) När dom åkte sen så började Henric med käk, blev tacos.
Och ja Lena det är ovanligt. ;) Hehe. :P

Imorgon ska vi och skriva på faderskapspapprena, sen ska jag även till järfälla
åt svärfar. Ska även fika med en från ungamammagruppen vilket ska bli väldigt trevligt.
Hoppas bara att William visar sig från sin snälla sida också. ;)
Jag hoppas att jag hinner börja med inbjudningskorten också, börjar känna stress
över dom just nu, ska ju ha osa 1 juli tänkte jag! Jag vill ju hinna planera och sånt.

Nej nu sover William här i mitt knä ska försöka lirka bort honom från bröstet och hoppas på att han sover vidare så jag också får sova nu. Vet att det tar en jävla tid med bilderna men när jag faktiskt skulle sätta mig så var inte internetsladden i och det trådlösa var inte inskrivet med lösen på min dator sen vi fick nytt och jag orkade inte springa och leta vart Henric hade lagt sladden så får se till veckan iaf.

Förresten snacka om att det dalar på antalet som läser när man inte skriver varje dag, är minst
20st som har försvunnit, hoppas att ni hittar tillbaka iofs har det ju varit superväder i helgen så kan ju vara det också. :)

Kommentarer
Postat av: lassika

Låter som en trevlig och lyckad helg.

Ha en bra dag.

Kramis

2009-06-01 @ 07:52:21
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Ung pappa till Inez

Visst är det super skönt när de bajsar om de har varit utan bajs ett tag :)



Vad jobbar han med? Vad studerar han till? Haha, låter som en bra användnig av skattepengarna. köp en Ultra Silence ;)



Hos oss är det så att mina ansvarsområden är disken och tvätten. Min fru har matlagningen som hennes ansvarsområde. Sen turas vi om med städningen (toan är mitt hedersuppdrag enligt henne, haha :P).



Okej, håller med dig, man vill ju inte lämna de små ensamma inte ens för en sekund :)



Hur var din morsdag?



2009-06-01 @ 09:25:34
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: Mia

Hallå där! Det var ett tag sedan jag läste, hinner inte med att sitta framför datorn något nu, man är mest ute och fixar i trädgården och är med barnen. Vad härligt det låter som ni har haft det. Det måste har varit super mysigt att gå efter hamnen i Trosa. Ser det fortfarande ut som en byggnadsarbetsplats där, eller är de klara? Själva var vi och träffade mina tre farbröder som kom upp och det var supertrevligt, vi åt gott och spelade kort hela kvällen.



Barnen har badat mest hela helgen i poolen, vi har haft nästa 30 grader i skuggan, sen har det blivit en hel del grillande (gott).



Nä nu ska jag ringa min älskling och se om vi ska hämta bilen på verkstad.



Hälsa alla vi känner och krama William från oss. Ska veta att våran älsta är väldigt stolt över sin nya kusin, det går nästan inte en dag utan att hon pratar om honom.

2009-06-01 @ 15:44:15
Postat av: Madde

Till Mia:

Vi försöker också vara ute så mycket det går, men samtidigt så vill jag inte vara ute så länge med William när det är så jäkla varmt.

Igår var det sjukt varmt och vi var ändå bara ute på eftermiddagen men slet ändå av William kläderna så han bara låg i bodyn. Idag är det skönt med regn faktiskt. Det var jätte mysigt att gå i hamnen, nu ser det inte alls ut som förut utan de är mycket bättre. Men dom har ju fortfarande förstört hamnen enligt mig, med massa lägenheter.

Vad roligt att få besök av farbröderna. :)



Jag funderar på att köpa en liten pool till William som vi ska ha hos svärföräldrarna, finns en smidig som det är bollar i men som man kan byta ut så kan man ha i vatten kan vara skönt för honom i sommar tror jag. :) Ibland önskar vi att vi också bor i hus så man kan ha en stor pool iaf när det är så jäkla varmt som det har varit nu i helgen.



Vad har hänt med bilen?



Hehe vad roligt att höra. :) Hälsa alla du med, jag ringde till er förut men du jobbade så pratade en sväng med din äldsta då vet inte om hon kom ihåg att säga att jag ringt. :)

Kramar.

2009-06-02 @ 12:58:32
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Mia

Jodå hon kom ihåg att berätta att du hade ringt, jag frågade om jag skulle ringa upp men du hade sagt att det behövdes inte.



Med bilen är det samma visa som förut, AC:n, fick hem den igår och nu fungerar den. Skönt.



Håller med dig att det kan vara skönt med en liten pool till sommaren, det måste ju vara behändigt att kunna ha den hos svärföräldrarna när ni inte har en egen trädgård, man får tager var man haver.



Hos oss är det inte så där supervarmt som det var i helgen, men det vänder väl snart igen hoppas jag. Jag sprang Vårruset igår och då var det jättekallt men man blev varm när man sprang. Appropå springning så undrar jag om du har sett mitt mail ang tjejmilen i augusti? Få se om jag ger mig ut ikväll för en träningsrunda, beror nog på om vinden avtar.



Nu ska jag göra en frågeslinga till Lekebofesten som vi ska ha i slutet på juni. Vi hörs något. Kram

2009-06-03 @ 17:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0