Mjölkstockning, migrän och en skrikande unge.

Mammagruppen var trevlig som vanligt, vi hade lite
spädbarnsmassage, William tyckte det var oki med bena och rumpan
sen räckte det för hans del.
Efter mammagruppen var vi några stycken som gick upp till vällingby,
trevligt i solen ju. :) Blev lite fika och sen handla.
Har kollat in en ny amningsbh men har inte bestämt mig ännu,
och sen så köpte jag en present till Joline och till Inez.
Joline blev ju ett år igår, snacka om att tiden har gått fort! :)
Köpte även en klänning till mig själv, får se om jag är nöjd med den
eller inte jag gillade iaf färgen på den men hm aja vi får se helt enkelt.

Har även köpt papper och en silverpenna så jag kan göra inbjudningskorten
till dopet, säger bara en sak att blir du inte bjuden och gärna vill komma så
säg det då så får vi se, just nu har vi rätt många ändå så då kanske vi har
"valt bort" några.

Juste vi har även beställt tyg nu till min hallmöbel som ska kläs om,
får se när det kommer hoppas de blir så bra som vi ser framför oss. :)

Usch jag har en hemsk huvudvär, migrän ska ta mig två alvedon när jag har
skrivit klart här. Och så har jag en skrikande unge, vet inte alls vad det är med
honom men börjar nästan fundera på om det är tänder jag känner inget ännu,
MEN han har börjat dregla hur mycket som helst, och han är riktigt dålig i magen,
sover skit dåligt mestadels och vill bara ligga och tutta på mig hela tiden.
Och inte nog med de så vet jag inte om jag har eller är på väg att få mjölkstockning,
jag menar det skulle väl vara pricken över i´t!
Först en tokjobbig graviditet, sen ett kolikbarn och det spelar ingen roll vad alla
säger jag tror ändå att han har kolik jag märker ju att MITT barn inte mår bra, och
skulle det mot för modan inte vara kolik så FINE jag skiter i det men jag
säger ändå att han har det som han är och har varit. Något är iaf inte bra.
Men med tanke på allt de så är det väl klart att jag ska få mjölkstockning
också jag menar det kan ju inte vara något som bara flyter på och går bra.
Nu när amningen ÄNTLIGEN hade börjat gå bra!!

Jag kan inte förstå min underbara prins blir två månader nästa vecka!
Helt sjukt. Men ska bli riktigt skönt när han kommer förbi dom här tillväxt
perioderna som verkar ta hårt på honom.
Visst jag längtar inte alls tills han blir 18 men just nu är det rätt jobbigt speciellt
idag och NU när min kropp inte alls vill som jag.

Henric är i Södertälje och kollar på fotbollen med grabbarna, så får
se när han kommer hem men han tog bilen så han är ju nykter idag iaf.
Han ska ut på lördag, och jag tycker att det är tråkigt för jag har ju inget att
göra eller oki visst har jag, jag har ju William så klart men alltså en vuxen att
prata med och sånt jag får faktiskt inga direkta svar från William ännu eller
visst pratar han på sitt sätt men aa ni förstår.

Nej nu vaknar han för typ 10e gången under tiden jag skrivit det här inlägget,
då får jag gå dit och agera tutte för nappen spottar han ut och vägrar ta just nu.

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Pumpa Pumpa så du slipper mjölkstockning. Vad har du för storlek på bh, jag har 2 amningsbehåar liggandes hemma.. är det rätt storlek kan jag skicka med dem i paketet!

kramis

2009-05-28 @ 07:23:25
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: lassika

Fy vad jobbigt, det lät ju nästan som om det var på väg åt rätt håll. Hoppas att det inte är mjölkstockning, räcker med allt för din del nu tycker jag, jag tar dig i min famn känner du det.

Ha en bra dag.

KRAMIS MOR

2009-05-28 @ 09:03:17
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: sandra

Usch jag lider med dig att ha migrän och mjölkstockning. Hoppas att det lättar upp snart för dig.

Va roligt Mammagruppen är bra och att ni har kul på varje möte.

Blir lilla pyret redan 2 månader?? Oj va tiden går snabbt. han växer och blir bara sötare för var dag tycker jag allt :)



Krya på dig!!!!

P.s lägg en varm handduk över tuttarna en stund innan varje gång du ska amma eller pumpa ur. Det kan hjälpa har jag hört.D.s

2009-05-28 @ 09:28:01
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Anna

fy din stackare! blir ju så mycket jobbigare med allt när bebisen inte mår bra eller bara skriker.

om du mår bättre på lördag får du gärna komma hit om du vill :p

kramar!!

2009-05-28 @ 11:20:53
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Jag har hört att det går att sätta i barnet själv om man har rätt teknik och är tillräkligt rörlig i axlarna :P som jag inte är, ahah.



Okej, vi funderade på att köpa en Babybjörn active, men Maria var mer inne på Manduca för att hon tyckte att hon ej fick tillräckligt med stöd i ryggen med babybjörnen, vad tycker du om eran babybjörn?



Försök pumpa och massera brösten för att ta bort eventuella mjölkkörtelknölar i bröstet. Dryck mycket vatten för om du har uttorkningshuvudvärk eller be Henric massera dig när han kommer hem om du har spänningshuvudvärk :)



För att se vilket skrick william har: LÄNK:http://ungaforaldrar.blogspot.com/2009/01/barnssprk-eller-tolka-ditt-barns-skrik.html



Krya på dig :)



Det är bara bra med oss, inez har varit lite gnällig den senaste tiden. Vi ska nog inte klaga då det finns de som har det värre än oss :S

2009-05-28 @ 11:37:12
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0