Ungmammagrupp och hallonbladste.

Hm den där ananasen hjälpte inte det minsta faktiskt.
Hon fick en cvitaminkick eller något bara sen var de klart.

Idag vart de upp tidigt, käka frukost och sen åka mot mammagruppen,
var lite pinsamt i början men alla var super trevliga och
det var riktigt roligt ändå. Vi typ pratade mest och bara
umgicks var totalt 8mammor där idag var av tre av oss var
gravida, en tjej hade bara 13 dagar kvar vi har ju 17 hihi. :P
Kände mig iaf väldigt välkommen och allt sånt så det var kul,
ska absolut dit fler gånger. :)

Sen åkte jag en sväng till Vällingby in på apoteket och handla
öronproppar åt stackars Henric som inte kan sova på nätterna
när jag snarkar. ;)
Sen handlade jag lite annat som behövdes typ middag och sånt.
När jag kom hem sen var Henric hemma så vi bestämde oss för att ta
en promenad i den fina vårsolen, kändes skönt även fast de är jobbigt.

Juste köpte även hallonblads te idag, nu jävlar ska ungen ut. :P
För er som inte vet så kan det hjälpa för vissa att börja få
sammandragningar och förvärkar och sånt så håll tummarna,
ikväll blir det te. ;)

Försöker att ringa till babyproffsen också men de är upptaget HELA tiden.
Och när det väl inte är upptaget så svarar dom inte.
Nej men titta nu svarade dom så imorgon ska vi hämta vagnen. :)

Blir nog inget muffinsbak idag iaf får se om jag helt plötsligt skulle få
massa ork då kanske jag gör det men inte som det känns nu iaf.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det finns också en huskur du kan testa om du vill :) ska testa den också senare;



Receptet för er som är nyfikna (kanske var det detta som fick det hela att dra igång!):

1,5 l vatten

2 pressade citroner

3-4 msk honung

2 msk riven färsk ingefära

2 tsk cayennpeppar



Blanda allt noggrant, drick hälften av drycken, om inget händer inom ett dygn, drick den andra hälften.

2009-03-18 @ 16:01:51
URL: http://mahii.blogg.se/
Postat av: Mia

hihi =) har ni också fint väder idag?



angående ananas så har jag hört att man måste äta ganska mycket mer än en ananas för att det ska ge någon verkan, och då riskerar man att bli kass i magen =/

imorgon ska jag nog testa den drycken som står i kommentaren från Marie.. =)

2009-03-18 @ 18:00:01
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Mia

jag är inte heller mycket för ingefära, men jag hoppas att det andra döljer smaken liiite iallafall =)

Visst ska jag skriva och berätta hur det gick =)

2009-03-18 @ 19:22:38
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: sandra

Va härligt att det gick bra på unga-mamma-gruppen. Är alltid lika spännande att få se vilka som är där och om man klickar med någon. Är det kanske några som kan bli bebis-kompisar framöver???



Håller tummarna att teet ska fungera :)

2009-03-18 @ 19:49:44
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

det är bra med mamma-grupp tkr jag :) men du? de där med att de finns saker som sätter igång förlossning är typ bara bullshit. det finns inget man kan äta eller göra så (förutom att sitta på sån boll å promenera mkt) som gör att de sätts igång?! :P

2009-03-18 @ 22:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0