Poliser = vårdslöshet i trafiken?

Igår så var vi ju och tittade på ett babygym och en babysitter
och dom var jätte fina så vi köpte dom. :)
Är egentligen två babygym ett sånt där i plast men får se
om vi kanske lämnar det hos svärföräldrarna eller något
känns inte som att vi kommer att behöva ha två direkt. :P
200kr för alla tre sakerna iaf. :)

Sen så vill svärföräldrarna köpa en bärsele dom skulle skicka
iväg Henric igår å köpa en tur att han sa det innan iaf,
för den var blå och faktiskt så gillar jag inte dom blåa bärselarna
samt att den var inte värd dom pengarna finns isf bättre.
Har kollat lite nu och har hittat två ska mejla om en av dom som jag
har varit sugen på innan men det är så långt bort.
Men om man kan få fina bilder så kanske man kan mötas
någonstans för den har ändå legat ute länge så dom borde vilja bli
av med den nu.

Sen när vi åkte hem så kom det en bil bakifrån med en jäkla fart som
blinkade med hellyset, Henric körde och låg i omkörningsfilen och undra
vad fan han höll på med liksom de är en 70väg inte en 110väg!
Henric fortsätter i samma hastighet och kör sedan in framför bilen han kört
om, då gasar bilen på som fan (som blinkade) och när han kör om oss
ser vi att det är en polisbil. Men jag menar hur FAN ska man se det?
Vi har en bil med tonade rutor med svartaste solfilmen och det var mörkt ute
och halvkass belysning, hur fan ska man se att det är en polisbil om han inte
slår på blåljusen?! Vad jag har fått lära mig så får inte en polisbil eller vilket
utryckningsfordon som helst köra för fort om den inte har blåljuset på.
Det är ju fan vårdslöshet i trafiken! Och vart skulle polisbilen sen då,
jo in på macken!!!!!!!!!!!!!!!! Inte så att dom kasta sig ur bilen och något skulle
vara fel utan dom åkte utanför sen när dom tyckte att de var rätt så stannade
dom och vi passerade vidare. Vadå att man utnyttjar sina resurser?!
Jag tycker iaf att det var helt fel som dom gjorde, har dom brottom till en
utryckning så SKA dom ha blåljus visst att dom kanske ska vara diskreta men
isf kan dom använda det en bit eller slå på dom ist för att blinka på bilarna
med hellyset! Jag menar då när han körde om oss så var det ändå långt kvar
till macken (om de nu var dit han skulle).

Kommentarer
Postat av: Mia

poliser har rätt att köra för fort utan vare sig blåljus eller signal, har jag tagit reda på.

men att utnyttja sin tjänst på det viset och göra som dom gjorde var ju helt klart fel. jädra poliser det finns =/

2009-03-03 @ 09:52:12
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Mia

Ska jag vara ärlig så trodde jag faktiskt inte heller att de fick göra det. =/



Jodå det går bra här, börjar känna mig en aning ovig bara haha =) Inte så lätt att ta på sig strumpor längre.

hur går det för dig då?

kram

2009-03-03 @ 12:12:53
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Mia

hihi ja, jo visserligen har jag väl också känt mig ovig tidigare, men nu är det ännu värre =S

Ont i ryggen har jag inte så mycket, däremot foglossning på morgonen och om jag går någon längre sträcka. då gör det ont i höftbenen =(

Men som du säger, nu är det inte långt kvar så man får stå ut =)

2009-03-03 @ 12:55:31
URL: http://theo070723.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0