Korten, fika och recept på avtryck.

Korten blev så jävla fina så de är inte sant jag är såååå nöjd.
DOCK så måste jag ha missuppfattat det för att ett kort
var som ett paket så då får jag ju TVÅ paket att betala,
tack tack 700kr!

Har tagit kort på bilderna men orkar inte lägga ut dom nu passar
på att fixa massa annat och så ska dom ju vattenmärkas mm..

Har varit hos inte Mikaela utan Micalea hehe förlåt gumman. ;)
Och lilla Viola hehe är så kul William är nog fasiken större än vad
hon är och Viola är en månad äldre än William.. ;)
Vi käkade massa gott hehe, kladdkaka, jordgubbar, bragokex och
Micaelas heliga dryck cola. ;)

Juste har fått en hel del förfrågningar om avtrycken som jag har gjort
med William.

Här är receptet.

5 dl mjöl
1 1/4 dl salt
2 1/4 dl vatten
ca 2/5 dl olivolja

Det är ca ett avtryck i den storleken som jag gjorde dom.

Sen är det bara att ha dom inne i ugnen på 100grader vääääääldigt länge.
Jag tror att våra var inne runt... 6 timmar?
PLUS att dom lufttorkade.

OBS Tänk på att INTE göra degen för tjock men heller inte FÖR tunn.

När det är klart är det bara att måla med tex hobby färg, sen hade jag
på limm i avtrycken och sen glitter på det. :)

Kommentarer
Postat av: Ung pappa till Inez

Jag vet att han inte är speciellt förtjust i dammsugare eller andra hemma sysslor vad jag har förstått.



Det är bara bra med oss :) Det ända är väl att vi misstänker att Inez är ko mjölks protein intolerant :S

2009-06-25 @ 22:30:18
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com/
Postat av: lassika

Väntar med spänning på att få se dom.

KRAMIS

2009-06-26 @ 11:31:14
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Lena

Du måste lägga ut bilderna snart, jag vill ju se dem ju ;) Kramar

2009-06-26 @ 12:50:16
URL: http://www.metrobloggen.se/Lelass
Postat av: Anonym

oh, sånna avtryck verkar mysig. :) Kul att ha !

2009-06-27 @ 22:47:32
URL: http://tuscha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0