Fullt upp och besök hos barnmorskan.

Usch imorse vill William att vi skulle gå upp halv fem!!
Det ville ju då inte riktigt jag och försökte med mat så han skulle
sova men slumrade bara korta stunder.
Men men.

Halv elva var vi iaf hos barnmorskan på återbesök för min del.
Allt var fin fint. ;)
Har även börjat med minipiller igen.
William passade på att spy ner hela sig. Tackar tackar.

Juste på morgonen när jag satt på honom bodyn så efter fem min
så bajsade han ner den. Bra där. ;)

Efter besöket hos barnmorskan så sprang jag ner å bokade tid för klippning
och slingning, ville ha samma tjej som förut men hon hade ju slutat typiskt!

Sen ner till mammagruppen och vara social där och Sandra hade med sin lilla
flicka som bara var fyra dagar! Starkt att komma efter så få dagar när man gjort
kejsarsnitt tycker jag! :D
Man har ju glömt hur små dom egentligen är när dom kommer, liksom
William är ju snart bara två månader men ändå har han vuxit massor!

Efter mammagruppen så kom min föräldrargrupp dit eller aa satt en timme innan
dom kom, men de gjorde inte så mycket. Atousa och Mikaela stannade kvar så jag
hade iaf några att prata med vilket var trevligt. :)
Föräldrargruppen var slut runt halv fyra och då åkte jag och William till ÖB
en snabbis, skulle köpa kuvert och sen något så jag kunde skicka mammas
morsdagspresent men glömde ju köpa det sista. Typiskt men ska nog bygga ihop
något eget tänkte jag det kan ju inte ta hur lång tid som helst och måste
komma ihåg att skicka Evelinas present också pinsamt att det inte har blvit gjort ännu.

När vi kom hem så tänkte jag att vi skulle sova en sväng så la William i sängen och
ammade honom men han tyckte inte samma sak som mig. :P
Ringde iaf Ida när han fick mat. :)

Juste igår så var vi och handlade jag  och William och det var en kille som flörtade med
mig haha måste ju skryta. :P
Jag kommer med William i bärsele, mjukiskläder, osminkad och ser ut som en dränkt katt
eftersom det regnade massor. Det var nästan så att jag höll på att fråga
vad hans fel var. :P

Juste fick ett sms idag som gjorde min dag. Haha, men har inte tid att skriva om det nu William vill ha min uppmärksamhet ist. :) Får se om jag kommer ihåg att skriva om det imorgon eller lite senare eller om ni påminner mig. ;)

Kommentarer
Postat av: Lena

Ojoj jag ser att jag har missat en massa nu när jag inte har läst alla bloggar på flera dagar :) Okej vad bra att det är ovnaligt att ni äter Tacos ;D Haha men man ska ju bli glad när folk flörtar med en man ska ju inte fråga vad deras fel är heller xP KRAM

2009-06-03 @ 18:20:54
Postat av: Madde

Till Lena:

Haha ja du får sluta åka iväg så där och hålla dig hemma å läsa min blogg. ;)



Haha nee kanske inte men det var min tanke då kan jag säga haha.

Kramar.

2009-06-03 @ 18:32:53
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: lassika

Det fins alltid någon för någon :)

Ha en bra dag.

Kramis

2009-06-03 @ 18:37:12
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Lena

Hehe ;)

2009-06-03 @ 18:53:00
Postat av: Ung pappa till Inez

Oj vad tur du hade med kläddbyterna, konstigt att jag känner igen mig ;) Inez lyckas alltid smutsa ner hennes kläder med spyor etc och då är det bara att byta igen. Det är väl charmen med små barn att de kan spy ner sig själva och senare va hur glada som helst, typ att det "glömt" bort att det spytt ner sig.



Okej, lätt som ett spännande yrkes val :)



Det är kanske så att du och Henric har olika nivåer på vad som anses som stökigt och då det behövs städa? Jag tror att vi män behöver lite "uppfostra" då det gäller visa saker t.ex. städning, då våra mammor har varit för snälla mot oss och kört rena ramma hotellverksamheten. När man väl har börjat med det, så får man nya perspektiv hur krävande visa hushållsuppgifter egentligen är och då kanske man inte klagar lika mycket på att det inte är mat på bordet, tvättat och ny städat, då man kommer hem till familjen.



det är säkert så, eller så kan de svara vad som förväntas av dem. Att om de inte svara att killar kan ha rosa på sig så är det otidsenliga och kör efter de gamla könsrollerna, ett BIAS helt enkelt.



Jag ska skriva ett nytt genus inlägg som jag kommer publicera idag eller imorgon :)

2009-06-03 @ 23:15:19
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0