Vittne till bilolycka.

Jag skulle ju som sagt hämta ut mitt paket idag,
och mot alla odds så fick jag ändå för mig att gå.
Jag kände att jag ville röra på mig lite.

Dom håller på att bygga flera lägenheter här lite längre bort,
och när jag gick då så kommer det en bil som parkerar längs vägen
fast ställer bilen åt fel håll.
Såg att killen/gubben hoppade in i en annan bil två bilar längre fram, och
det blir ju att man kollar lite när man ser att någon parkerar fel
samt att han var typ den enda i rörelse som man hade att titta på.
Helt plötsligt så kör han in i bilen framför och fortsätter att putta den framåt
typ en halvmeter. Jag kan ju inte göra så mycket mer än bara stirra på honom
och undra vad fan han håller på med. Då får han stopp på bilen (fattar att han
ska bromsa) och så kommer det en truck med en väldig fart som tvärnitar
vid bilarna och killen i trucken flyger ut och frågar vad han håller på med.
Jag gick väldigt sakta och gick tillbaka och killen från trucken om han ville ha vittne.
Jag menar jag såg ju allt precis som det hände och allt. Och han säger självklart ja.
Vi alla tre kilar in i några baracker (jobbaracker som dom har) och en där inne skriver
ut skadeanmälan så vi kan fylla i.
Killen som körde in i bilen kunde typ ingen svenska så vi fick översätta massor för honom
för att han skulle kunna fylla i pappret.
Killen från trucken (vars bil som han körde in i) såg till att jag inte behövde stanna så länge
utan bara fylla i det jag behövde så jag kunde gå vidare sen, vilket var snällt. :)
Hm, det visade sig också att killen som körde in i bilen... Han hade köpt bilen dagen innan
och INTE försäkrat den! Blir nog roligt de där för dom. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0