Barnvagnsmode = fel.

Igår så var vi ju på förlossningskurs på karolinska i Solna.
Ganska givande faktiskt, var väldigt många blivande föräldrar
där, helt otroligt att så många satt med magen i vädret. :P
Nästan alla skulle ha första barnet också, var typ fyra pers av
100 (?) pers som hade ett eller flera barn sen innan.
Men gissa vem som var där då... Om inte HAN barnmorske
studerande som jag fick ofrivilligt hos min gammla Bm.
Han var där med två tjejer som jag antar också höll på att utbild sig.
Han kom fram och började prata med mig och Henric, fråga hur det var
och när jag hade nästa besök. :P PINSAMT!
Men jag sa som det var att jag bytt barnmorska.

Vet ni vad vi fick lära oss förresten, det är ju "mode" att alla föräldrar
hänger en filt över barnvagnen och de ska man absolut INTE göra.
Dels så blir det ingen cirkulation på luften och sen ser man inte
bebisen så de sa alla tre av dom som höll i kursen att det ska man inte göra.
Dom visade bilder från barn som låg i kuvös och då hade dom filt över vissa
men då sa dom även det att dom vågar ha det så endast pga att bebisarna
är kopplade till så mycket att dom märker direkt minsta lilla förändringen
och det gör man inte i en barnvagn. Men då handlar det inte bara om barn som ligger
i kuvös som man inte ska ha filt över vagnen utan ALLA.

Ringde även idioten (om pengarna) och som vanligt samma jävla svar,
"jag har inga pengar". Nu sa han även "ring nästa fredag så ska jag försöka
fixa fram pengar tills dess" Och då sa jag till honom att nästa fredag då kommer
vi hem till honom och har han inte pengarna så får vi komma överrens om något
som vi anser är värt 900kr, vi kan inte hålla på att vänta på honom i evigheter.

När vi kom hem sen så käkade vi tacos riktigt mumsigt. :) Dock blev det sent
men det gjorde inte så mycket. Henrics första lektion börjar kl ett så han kunde sova
ut idag... Men så är det ju Henric och hm ja han vaknade halv sex imorse och kunde
inte somna om. :S Så störd.
Själv har jag även sprungit på toa FYRA gånger i natt! Åhh fy fan va arg jag blir då,
jag verkligen hatar det så sjukt mycket.

Annars idag så blir det nog ganska lugnt, ska ringa och anmäla mig till ungmammagruppen
idag jag missade ju den igår. :( Sen ska jag även handla cream frech för vi ska käka
tonfiskröra och bakad potatis ikväll :D Så jäkla gott. :D
Får se om jag kanske går upp till vällingby och handlar de... Beror på hur trött jag är.
Gick upp typ halv tio idag, så hemskt tidigt. :P

Förresten så fick jag mina pengar från FK idag sjukt nöjd fick mer än
jag räknat med så de känns sjukt bra.
Nej nu ska jag hoppa in i duschen.

Kommentarer
Postat av: Anna

mäh man ska ju inte tonfisk ;p

2009-02-26 @ 11:32:14
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0