Det blev ingen prinsessa det blev en prins. :D

Oj vad roligt att se så många som har börjat läsa min blogg. :)
Tusen tack för alla grattis från er alla.

Natten var riktigt jobbig här hemma, var inget som var bra för
våran lillpojke då inte. På morgonen sen så somnade han
och sov i typ två timmar och jag kan ju säga att det var väldigt behövligt
för min egen del, jag har märkt att Henric inte alltid vaknar när
lilleman vaknar iofs är det ju bra tills han ska börja jobba så han ändå får
sova lite. På tisdag börjar han jobba halvdagar i två veckor, då har
han ju varit hemma den här veckan heldagar och sen resten halva.
Känns bra och kommer nog gå jätte bra då också. :)

Jag ringde BVC idag missade det igår men dom ringde inte upp mig,
så måste ringa på tisdag så får vi se när dom ska komma på hembesök.
Imorgon är det återbesök, tror inte att han har börjat gå upp ännu
mjölken rann till idag från råmjölken men aa vi får se helt enkelt. :)
Har även fixat med föräldrarpenning ingen aning om det blev rätt
men fk stängde tidigt idag så dom hade stängt redan så ska ringa dom
på tisdag också för att kolla så jag gjort rätt samt att ändra min skatt,
konstigt att det varit fel när jag bara betalat 26% i skatt hos dom. :S
Aja nu vet jag ju vart felet är någonstans iaf.

Våran lilla älskling är lite krävande, han vill absolut inte ligga ner själv.
Och nej vi tänker inte bara låta honom ligga och skrika lungorna ur sig
han är bara 3 dygn och vi kör korta stunder som vi försöker med så
han ska lära sig att vi inte måste hålla i honom hela tiden, men idag så
somnade han när jag ammade och så hade jag ett täcke om oss och
då la jag honom i det och på honom och han sov, kan säga att det var underbart
för både mig och Henric han sov själv i minst en timme iaf en hel timme med tid
som ingen av oss gick och höll i bebis. Väldigt passande så hade
Henric gjort middag som precis blev klart när jag la ner honom så vi kunde
äta tillsammans i lugn och ro.
Jag vill nu inte få massa kommentarer där ni tycker att vi måste ju vänja honom,
men alla bebisar är faktiskt olika och barnmorskan sa att det bara är att ge
honom tid så ni får tänka det om ni vill men ödsla inte ens tid till att skriva det.

Vi var ut på promenad idag också, jätte mysigt men lite läskigt tyckte han att det var
han låg ju faktiskt själv då. :P Vi gick och hämtde ut våran boxer nu funkar tven!! :D
Så nu ska vi ringa och säga att vi inte tänker betala för den här tiden eftersom vi
varit utan tv i nästan en månad.

Jag har märkt att jag spänner mig när jag håller i honom ibland,
har träningsvärk som tusan.

Nej nu ska jag fixa lite annat, får se när förlossningsberättelsen kommer
men de är bara hålla utkik så får ni se. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Kan tänka mig att man blir lite förvånad när man väntar sig en liten flicka och så kommer det en liten prins ;)



William är ett jätte fint namn, och det klingar fint tillsammans med Carl :)



Passa på och mys en massa, för tiden går så himla fort!

Kramar

2009-04-09 @ 20:17:48
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Grattis till lillprinsen! Jag hade nog mailat dig om att jag har en ny tävling hos mig där man kan vinna presentkort på en för mig ny barnwebbutik, är du intresserad så kika in, mina tävlingar ligger i vänsterkolumnen.



Vad härligt med en liten bebis, min son är snart 2 år så jag skulle nog vilja ha syskon snart, får hoppas att man kan få ett underbart litet barn till.



Lycka till

2009-04-09 @ 21:06:12
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Nikita

ojj, vadå hade dom sagt på ul att det var en flicka ??



Grattis till pojken iallafall =)

2009-04-09 @ 21:07:01
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänker definitivt inte tipsa om att vänja honom ligga själv! Han är ju så liten ännu och barn mår bra av närhet. Ett annat tips jag dock tänker ge är att värma upp hans säng med en vetekudde innan du lägger ner honom. Från varm, go, trång och trygg mamma/pappafamn till kall, enorm spjälsäng kan vara jobbigt! Alla tips ska ni tänka över och bara göra det som känns bäst för er och framför allt för lillprinsen. Ni känner honom bättre än någon annan och vet vad som blir bäst. Kram på er!

2009-04-09 @ 21:35:46
URL: http://www.pluppenopluppan.blogspot.comw
Postat av: Cizzi

Grattis till pojken! Hoppas allt går bra med att vänja han att sova/ligga själv...:)

2009-04-09 @ 21:51:23
URL: http://cizzib.blogg.se/
Postat av: cammie

Här har det hänt saker ser jag! Jag har haft fullt upp med flytt dom här dagarna. Elias kräver sin tid och ah, du vet =)



Kom plötsligt på att du ska ju fan föda i dagarna! Och se, det har du gjort !! Blev ingen julia visserligen med en frisk liten pojk! Underbart! =)



GRATTIS från mig Och Elias !!

2009-04-09 @ 22:57:39
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: Lena "lillasyster"

Vad bra att han mår bra, den där lilla krabaten :D Hoppas att ni får sova på nätterna snart :P Själv så ville Taiga ut säkert 100 gånger inatt (okej jag var ute med henne tre gånger, men det är ju nära nog) ;) Kram

2009-04-10 @ 08:34:03
Postat av: lassika

Det är inte lätt att ha en lite prins eller ett litet troll. Nattsömnen är inte det bästa.

Vi vill gärna se mer kort om du har ork och tid.

KRAMIS

2009-04-10 @ 09:16:23
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Ulrika

Stort GRATTIS till lillprinsen =) Skönt att höra att allt gick bra o att ni landat hemma nu. Hoppas ni får en härlig påsk o endel sömn oxå ;)!



Kramar

2009-04-10 @ 09:44:45
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: isse

så bra att lill killen mår bra.. måste kännas skönt att plutten äntligen har kommit.. kramar i massor från moster

2009-04-10 @ 10:27:15
URL: http://gatornasplanet.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Grattis gumman till prinsen! Hoppas ni alla mår bra! ser fram emot bilder på den lille söte!

kramar

2009-04-10 @ 11:34:21
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad har ni bestämt för namn nu då ? :)

2009-04-10 @ 14:43:03
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Melinda

Vad har ni bestämt för namn nu då ? :)

2009-04-10 @ 14:43:24
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0