Sömn och tvättstugan.

Inatt fick jag sova fyra (!!!!) timmar i följd det var helt underbart.
Men sen när William vaknade så var det ist inte lika lätt att
få honom att somna igen tog en och en halv timme kanske
var närmare två timmar jag vet inte.
Sen vaknade han i en bra tid för Henrics telefon har blivit knäpp
och alarmet hade inte funkat idag men han kom nog i tid ändå
tack vare William. :)

Jag måste kila upp sen och boka tvättstugan, det är otroligt vad
smutstvätt det blir med ett litet barn. Bajskläder, spykläder,
sängkläder som är nerspytt, sängkläder som är nerbajsat,
filtar som är nerspydda, filtar som är nerbajsade, handdukar
som är nerkissade hm ja allt man kan tänka sig helt enkelt. :P
Och jag har fobi för handdukar som inte är körda i torktumlaren dom
blir ju som sandpapper.

Nu ligger lilleman och är på väg att sova men inte riktigt ännu, han finner
inte ro helt och hållet så man får sitta med ett lillfinger i munnen på honom
så han känner närhet.
Hade honom en stund i bärselen förut gick superbra och jag hann göra
frukost till mig då. :)

Jag ska försöka att börja med att inte ge honom ersättning på dagarna och
bara ge det på nätterna. Dock så får han ju ersättning om jag märker att han inte
blir mätt och så men på dagarna har man mer tid att sitta och byta bröst hela tiden
på natten kan jag ju säga att jag inte har just den orken att sitta och byta
flera flera gånger. Gick ju bra igår så får se hur det går idag, dock har han fått
ersättning för ett tag sen men han åt bara ca 5ml. Så de är ju bra. :)

Jag har kommit på att han måste få rapa när han äter den här ersättningen,
det varken ville eller behövde han förut men med den här nya är det behövligt.
Kanske var därför han var så gasig i magen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0