Missing.

Jahaps så en ny dag. Idag har jag klippt klorna på Missi vi kallar henne för det hitte katten alltså fast vi säger att hon heter Missing, smart va? ;) Det gick jätte bra hon drog tillbaka lite men ville inte flytta på sig och sen efteråt fick hon en skiva ost och det gillade hon riktigt mycket. :)
Kanske ska ta det från början, jag va ju hund+hus vakt i trosa i helgen och på söndagen kommer det å ringer på dörren, Agnetha är det (Agge kallas hon) hon undrar om Sussi är hemma och det va hon ju inte och då säger hon att det går runt en ensam kattunge som har försökt komma in till henne hela lördagen och söndagen och att den är mager och så. Den förra kattungen som gick runt där va det ju jag som tog men Sussi hämtade in henne men Sussi kan ju inte ha katter med Flinta han skulle äta upp katten då. Så jag hämtade iaf in kattungen som gick runt där och hon va så söt, fick mat av Agge och så gav jag henne mjöl och hon kastade sig på speciellt mjölken hon va väl jätte törstig stackaren. Men hon fick vara i Sussis badrum eftersom att Flinta va hemma. Han fattade nog ingenting tyckte bara de va konstigt att det kom folk och gick in i badrummet. :P Ringde iaf till en som heter Marianne som bor där i området som jag visste brukar ha koll på bortsprungna katter och sånt och hon och hennes vän kom dit men nej dom kände inte igen henne alls. Och hon kände inte heller något chip på lillflickan. Hon var utan halsband och utan öronmärkning och inget chip som känns annars brukar man känna det speciellt när katten är så smal och liten som hon är. Men jag har kännt flera gånger och det finns verkligen inget.
Så jag övertalar Henric att vi måste ta med henne till Stockholm jag har inte hjärta att bara kasta ut henne och hos Sussi kunde vi inte ha kvar henne så då blev det så. Nu är hon är och känner sig nog väldigt hemma hon sov mest första dygnet men nu har hon börjat busa. Om man kastar råttan åt henne så springer hon efter. Fast hon är nog van att få blöt mat och mjöl här är det vatten och torrfoder speciellt nu ibörjan för hon är dålig i magen. Mjöl kan jag gå med på det första man ger men annars ska inte katter ha det. Och blötmat kan man ge till kattungar men eftersom att vi inte vet hur gammal hon är får hon bebis torrfoder till att börja med men ska nog köpa lite bebis blötmat också. Hon ser ut att vara en liten honkatt fast ändå så kan hon vara runt 6månader kanske om hon inte är det.
Och hon har klarblå ögon som jag är helt förälskad i. :) Hon ser ut att vara en blandning av Siames och Bondkatt.
Här är hon..



Hm annars då? Idag har jag börjat att städa ordentligt. Tar lite i taget nu snart ska jag ner och hämta ut ett paket och handla lite små saker. Tagit fram kycklinggryta ur frysen så slipper tänka något speciellt på mat också.

Nej nu ska jag kila skriver kanske mer sen.

Kommentarer
Postat av: lassika

Jag kan förstå att du är förälskad i Missing. Så sött som bara den. Men av vad jag kan se på bilden så kan hon nog vara äldre. Tur att det går så bra med henne. Det märks att hon trivs hos er.Skulle hon inte trivas så skulle hon inte vilja vara kvar där. KRAMISAR

2008-09-24 @ 08:46:13
Postat av: lassika

Visst är den rätt så lik Snuttan eller?

2008-09-24 @ 08:49:59
Postat av: Madde

Till mamma: Hm njae alltså hon ser större ut på bilden än vad hon är jag har också tänk på det men hon är nog inte så stor, men la ju ut om henne på blocket och fick tips att vetrinärerna scannar henne gratis eftersom att hon är hittekatt så ska ringa idag och kolla det går ju fort isf. :) Men nej nej hon är inte alls lik snuttan. :)

2008-09-24 @ 10:42:57
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Selle

Mata katten med Mjöl?

2008-09-24 @ 18:08:42
Postat av: Madde

Till selle: jaja missade ett k. ;)

2008-09-25 @ 11:07:06
URL: http://vhdbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0