Ny bil och en efterlängtad tvättmaskin.

Jepps idag så var vi på en "super rea" i Infra City på Elgiganten, först fick man stå i kö UTE i typ en timme för att det var så mycket folk och sen när vi äntligen kom in så var det bara skit kvar, tog oss ca 3min att gå igenom allt för att sen åka. Fanns en toppmatad tvättmaskin men alldeles för dyr. Så vi åkte till City Gross och handlade lite ist. När vi kom hem så tittade Henric på blocket och hittade en toppmatad tvättmaskin i Nykvarn (vilket inte är långt ifrån Vagnhärad) Den låg ute för 1000kr och dom hade lagt ut den idag. Den såg helt ny ut på bilden och sånt. Så vi ringde och den fanns kvar och jag frågade lite om den och så, den var från 2006 och inte ens använd under 2008. Ringde pappa och han fick åka och hämta den, prutade ner den till 800kr på telefonen så det vart kanon. :D Pappa åkte och nu står den där och väntar tills vi kommer dit i helgen.
Samtidigt då när jag nyss har ringt på tvättmaskinen så hittar vi en Saab 95kombi en 00a som var intressant. Ringde även på den och då visade det sig att vi kunde få se den idag (det var massor som ringde på den) så vi sa självklart ja och åkte dit direkt, vi fick gå runt och titta på den själva och så sen efter typ tio min kom han. Vi fick titta mera och Henric provkörde och tyckte den kändes bra. Vi bestämde oss för att ta den och åkte och tog ut handpenning. Ska träffa honom imorn så jag hoppas att han inte har blåst mig på handpenningen. Jag tycker att det är skit jobbigt att lämna pengar för något som vi inte ens vet att allt går igenom, visst han skrev på ett papper att vi betalat handpenning och han skrev under och allt men ändå..

Men men, vi har iaf käkat gott idag, gjorde potatisgratäng, någon god köttbit och julmust fasiken så gott. :D
Imorn ska jag jobba hemifrån igen, jag ska få ett bälte av mamma hoppas de funkar för bäckenet. Orkar inte ha ont hela tiden. Men nej nu ska jag kila tänkte lägga mig i sängen och läsa lite orkar inte sitta uppe längre. Men håll tummarna för mig att han inte blåser mig nu!!

Kommentarer
Postat av: lassika

Jag missa posten men den går iväg imorgon. KRAMIS

2008-11-17 @ 11:04:23
URL: http://lassika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0