Akuten.

Wihoo gårdagen var inte speciellt rolig, drygt 5 timmar på akuten.
Folk som spyr, folk som blöder, folk som är äckliga. Ja allt var vi fan med om.
Trodde jag skulle dö när det var en kärring som började spy bakom mig. Då var
Henric och köpte mackor till oss (klockan var typ halv sju och ingen middag) jag
sten vägrade vända mig om jag var ju fan hungrig och ville äta min macka.
Men tydligen är det typ något sånt man måste göra för att få komma in,
spy alltså. Jag undrar hur FAN det kan få kallas akuten när det tar så sjuuuukt lång
tid allting. Helt värdelöst. Stenhårda jävla skit stolar och jag som hade så grymt
ont i ryggen innan kan ju säga att det inte vart bättre sen heller.
Sen till slut efter fyra timmar så får vi komma till väntrum nr 2 där var det iaf soffor och
mysigt och ingen som spydde. Vi intog en soffa tillslut tröttnade jag och låg ner och lutade
mig mot Henric det var skönt. Vi fick träffa en skit bra barnmorska som jag först bara fick
ta lite prover med och så frågade hon lite och sånt. Jag hade fått svar tidigare på dan att
jag INTE hade urinvägsinfektion, när vi kommer dit får jag lämna ett nytt prov vilket visar
att jag visst hade en svag urinvägsinfektion!! Sen fick jag träffa en manlig förlossningsläkare,
så nu har jag gjort det också, legat och särat på bena åt en manlig sån också. Haha.
Tur att jag inte är speciellt blyg av mig. :P Kändes lite konstigt först men sen bestämde jag mig
för att bara tycka "ähh va fan nån gång ska vara den första". Men som alltid när jag ska till
läkaren får jag sitta och vänta hur länge som helst och sen tar det tio min. Sen var det bara
att åka hem med antibiotikatabletter. Var inget speciellt och varför jag haft ont kunde han
inte svara på, troligtvis pga bäcken och sånt. Så det som står på mitt schema är att vila extremt mycket.

Idag var vi på föräldrarutbildning, träffade försäkringskassan, sjukgymnasten, en om amning och en
socialsekreterare. Det var blandat men mycket intressant också.
Sen hämtade jag ut mina tabletter som jag fick igår och köpte inslagningspapper och så köpte vi mat
och tog med hem. Kan säga att det var otroligt skönt att få komma hem och vara hemma och ta det lugnt.
Hunnit med lite skit, papprena till lånet är inskickat (till en MYCKET bättre ränta än den jag först fick),
felanmälan är gjord på våra jävla fönster som nästan är onödiga att dom sitter där för att all kalluft
ändå kommer in. I natt så sov jag närmast fönstret och jag vaknade med hemskt ont i nacken och
axlarna och jag kunde knappt andas och då har vi ändå våra gardiner iför OCH en tjock filt så att
det inte ska komma in så mycket kalluft.

Nu ska jag fixa lite annat. Måste bara påpeka vägde mig idag hos barnmorskan. :P -400gr sen inskrivningen. ;)

Kommentarer
Postat av: lassika

Låter inte som någon rolig upplevelse på akuten. Men du var duktig som kunde äta macka, jag skulle nog inte få ner en bit. Har dom kollat så att det inte är foglossning. Det kan ge stora problem. Jag tycker att det låter som att det kan vara det. Tala med din b.m. om det. KRAMIS

2008-11-14 @ 09:38:00
Postat av: Anna

jodå på två av katterna är det inga som helst problem att klippa klorna men den tredje gömmer sig och vägrar komma fram och om jag väl skulle få tag på henne så lyckas hon oftast krångla sig ur mitt grepp så klorna inte blir klippta iaf hehe

jo hittade lite kläder som jag la bud på så nu får vi se vad som händer :)

har det gått bra att jobba hemma? :)

2008-11-14 @ 16:22:19
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Anna

jag har försökt på alla möjliga vis men hon blir så himla stressad och skärrad så vill inte utsätta henne för det heller, så ska testa om det går bättre hos veterinären.

jag har fastnat för suki och amelie nu och det var dom jag föreslog till j så får se vad hans varar nu hehe

2008-11-14 @ 17:34:30
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Ida

Fy fan va jobbigt! Dom e assega på akut och vårdcentral! Men dom borde ju inte va det på akuten! Hoppas att du mår bra även fast ruggen värker! Puss<3

2008-11-16 @ 19:44:16
URL: //http://purpleblackheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0