Hemma igen.

Nu är jag hemma igen.
Det har varit skönt att vara i norr.
Mycket snö och mycket skoteråkning. :D
Kvällen började med att jag kom till Sundsvall i tisdags och fick te
och smörgåsar mycket gott. :)
Sen hussyn hade ju inte sett huset innan. Mycket fint och finare kommer det nog bli
innan dom tycker att dom är färdiga.

Sen onsdagen åkte vi uppåt sen var vi uppe vid elva tolv på kvällen tror jag det blev.
Då fika vi lite och hälsade på familjen och släktingarna.
Var riktigt kul eftersom att jag inte har träffat mina kusiner och min morbror på typ tio år.

Sen torsdagen blev det skoterkörning för hela slanten nästan. Alla ville åka och köra. :)
Men det var kul. Och på kvällen vart det bastning för oss tjejor cider i bastun också. :)

Fredagen var vi till Finland och handlade laktrits. :D Hehe ett måste. :P
Sen till Pajala å handla mat och sånt.
Sen blev de ännu mera skoterkörning och så bakade vi även en kladdkaka till lördagen
på kvällen. Sen blev de vin och laktrist något men gott var det och vissa blev fullare än
andra. Jag har ju typ slutat dricka så jag drack inte så mycket vet inte varför bara blivit så. :P

Lördagen så blev det stressigt. Ingen hade tagit tag i festen för att ingen visste något
väldigt dåligt planerat kan jag säga att det var. Men jag fick min andra kladdkaka gjord och
dom fick deras potatisgratänger gjorda tur att vi har en bror som är kock som är van vid stressen
i köket hehe. :)
Sen blev de en snabb bastning och sen sminkning. Sen började festen dock så hade ju hälften av dom
tagit fel på tiden och kom en timme senare än alla andra men men. :P
Jag hade inte så kul på festen faktiskt medelåldern var typ 60 så hmm mja det säger väl de mesta? ;)
Vid elva så sa jag till Therese att det nog var dags att gå och lägga sig hehe. Men sen vart vissa så
fulla att man blev ju tvungen att stanna kvar och det är jag glad för att vi gjorde för att fan vad vi skrattade. :P
Synd bara om dom vi skrattade åt. :P Som inte ens fattade att vi skrattade åt dom. Men men.

Söndagen så bestämde vi tjejer oss för att dra in till Pajala och käka lunch.
Jag, Lena och Therese. Vi satt där i typ en och en halv timme och fan vad vi skrattade.
Och vad vi mobbade Pajala. :P
Sjukt dyrt de är där. En pizza en vanlig caprissiosa och en dricka 85spänn!! HALLÅ?!!!
Usch helt sjukt. :P Men kul hade vi iaf det är väl det som är huvudsaken va? :)
Sen blev det packning och så åkte jag.
Kom till Gällivare och ställer mig med alla andra och väntar på tåget som var en halvtimme sent.
Suck. Man såg ju ut som en snögubbe innan det kom. Men men.
Väl på tåget så var det en unge som skrek konstant i 8timmar. Lite jobbigt kan jag säga att det var ja.
Så jag har sovit sammanlagt kanske en två max tre timmar i natt.

Och idag måndag så skulle henric komma och hämta mig vid tåget eftersom att han har min bil
och allt men så pratar jag med honom och då ligger han och spyr och har fått magsjukan great hur många
procent har jag på att klara mig? Minus tre eller? Men men. Man får väl se.
Nu måste jag fixa tvätten och sånt för att jag tror att jag har bokat tvättstugan idag hehe. :)

Men tack alla för en trevlig och skönt minisemester.
Och det är skit kul att ha kontakt med några fler kusiner. :)

Göte och Therese tycker att vi är lika till sättet Carro hehe så vi får ju ta å träffas så vi får se om det stämmer. :D

Förresten ingen som har en fin bra och billig trea till mig i stockholm?
Letar och letar......

Kommentarer
Postat av: fredrik z

cider i bastun?!? ööh :-P

2008-02-25 @ 16:47:22
Postat av: Madde

Till fredrik:
hehe ja men hallå du vet väl att jag inte dricker öl? så då blir det cider. ;)

2008-02-25 @ 22:26:09
URL: http://vhdbrud.blogg.se
Postat av: Kusin Carro

va trevligt det lät att vara där, låter som om du hade kul. ja vi får verkligen försöka träffas, hur går de med dej å henric då?

2008-02-26 @ 08:24:52
Postat av: Madde

Till Carro:
Jodå det var riktigt trevligt. :)
Absolut att vi måste det vi är ju liksom kusiner. :)
Hm jag vet inte hur det går jag är väldigt tveksam. Men men, men du adda mig på msn [email protected] så kan vi prata där också. :) Kram.

2008-02-26 @ 19:10:04
URL: http://vhdbrud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0