Så grym. ;)

Idag började dagen inte allt för bra kommer ut till bilen och ser en lapp på rutan - BÖTER!
Min första böter så arg jag var, varför är det parkeringsförbud när det inte är snö ute?
Det är ju knappast så att dom städar gatan så varför kan man då inte parkera och jag kan ju säga
att det var måååånga bilar med lapp på rutan.

Men sen åkte jag till jobbet när jag kommer fram inser jag att jag inte har Torstens nr och eftersom
att jag inte har träffat honom så är det svårt att veta vem han är så jag ringer "bossen" ilija och frågar
efter hans nr och då berättar han att Torsten blivit tvungen att åka till akuten med sin pappa eller något
sånt så han kan inte vara med men frågar om jag kan övningsköra själv idag hehe. :P
Ilija som är på väg ner för att möta upp mig kommer då snart och undertiden jag väntar så hinner
jag ringa och boka klipp och sling tid. Sen när han kommer så visar det sig att mina saker är inte klara
så  det blir att hjälpa ilija att lasta sin bil och släp. Jag får köra eftersom att han vill se vad jag går för.
Backar in bilen allt går bra hämtar upp släpet går bra backar till med släpet på första försöket behöver inte
ta om och gör inget fel så grymt skönt de kändes att sätta det direkt ilija blev nöjd kan jag säga.
När jag kliver ut ur hytten så kommer det fram en kille "har du bakat in den här" säger han "ja det har jag"
"fan vad bra gjort jäklar vad du är duktig, jag såg när du backade och det såg riktigt fint ut från början till slutet".
Hehe tror ni att jag var nååååågot stolt då eller? ;)

Men sen när vi lastat klart bil och dubbel släp gick vi å käka blev bjuden på lunch av ilija snällt. :D
Sen när vi hade käkat klart så var mitt lass också klart så de var bara att börja lasta på min trailer.
Ilija var tvungen att åka för att inte bli jätte sent och jag tröck på alla burarna och åkte sen.
Dom hade sagt till mig innan att dom var jätte otrevliga där och att dom aldrig hjälpte till eller något
haha jo juste jag hade två som hjälpte mig att få av alla burar hehe så jag lossade en hel trailer med burar
och lastade på halva trailern med tomgods på en timme sen ringde jag ilija och sa att jag var på väg
tillbaka och han bara skrek rakt ut kunde för allt i världen inte förstå hur det hade gått så fort. :P
Haha han visste inte vad han skulle säga eller göra eller något när jag sa att jag fått massa hjälp
med både lossningen och lastningen haha. :D
Sen var det bara att åka tillbaka till Årsta och tömma allt tomgods för att sen åka och lasta på pallarna
som skulle till samma ställe som jag var på innan och åka och lämna dom.
När jag kommer dit har dom stält fram ännu mera tomgods, SUCK men men tog burarna och sen åkte jag tillbaka lossade burarna  och sen lastade jag på ett nytt lass hela trailern var knökfull men det gick fick hjälp av
utlastaren också och det var snällt. :)

Sen när jag kom hem till Henric stod han och diskade hihi och lagade sen mat. :D
Snällt snällt. Jag vad ju tokhungrig. Var jätte gott men nu är jag helt slut och imorn så ska jag SOVA! :D

Åh herregud vad löjlig du är. Synd. :/

Dreams. <3

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHA! Det verkar inte vara till nackdel att vara tjej och dessutom blond! Fast jag kan tänka mig att du ibland kan stöta på en del trångsynthet inom jobbet också. Inte så vanligt att tjejer kör lastbil kanske. Synd att det inte blev någon Sundsvallsflytt, men jag önskar dig allt gott i Fjollträsk och lovar att Sundsvall alltid finns kvar!

2007-11-02 @ 21:14:15
URL: http://www.pluppenopluppan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0