Morotskaka i långpanna. Recept.

Det här är absolut den godaste morotskakan jag någonsin har ätit, den kommer jag absolut att göra fler gånger.
Nu bakar jag ju för jag ska vara gruppcoach i helgen och då kan det vara trevligt att ge mina kollegor lite nybakat till en kopp kaffe när dom kommer förbi eller hur? :)
 
 
 
Här har ni det gryyyymma receptet.
 
Kakan.
 
4 Ägg
4 dl Strösocker 
 
Vispas poröst
 
Sikta i
4 dl Vetemjöl
2 tsk Bakpulver
2 tsk Bikarbonat
2 tsk Kanel (mald)
0,5dl Matolja (självklart neutral)
 
Rör försiktigt till en jämn smet och ha sedan i
 
0,5 kg Rivna morötter
 
Och rör igen.
 
Häl smeten i en smord och bröad långpanna, grädda längst ned i ugnen på 175 grader i ca 40-50 minuter.
 
Glasyren.
 
Smält 150gr smör låt svalna
 
Blanda 200 gr Färskost Tec Philadelphia
3 dl Florsocker
1 msk Vanilsocker
 
Ha i de smälta smöret och vispa fluffigt till en jämn smet.
 
 
Låt kakan svalna lite och bred ut glasyren över och skär i lagom stora bitar.
Perfekt kaka att frysa också.
 

Kommentarer
Postat av: Alvis

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Har även lagt upp ett inlägg om mina favoritbloggare, MISSA INTE DET!!

Ha en bra kväll, Kram! ^^

2013-08-15 @ 22:07:12
URL: http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0