Förlossningberättelse om förlossningen i bilen igår.

Ja på natten till fredagen 00.50 hade jag fått sms om att Micaelas vatten gått.

Jag vaknade vid fyra av att jag glömt stänga av alarmet på telefonen.
Innan jag fattade att jag inte skulle jobba idag så tog det några minuter.
Såg att jag fått sms och när jag kollade de så såg jag de från Micaela.
Självklart svarade jag och frågade hur det gick.
Då frågade hon om jag hade lust att köra in dom lite senare.
Klart jag kunde tyckte jag bara de inte krockade med Jessicas nageltid, jag menar det var ju redan lovat.
Och hon åker ju från Nyköping.

5.20 hör dom av sig igen och frågar om jag kan hämta dom om en kvart och köra in dom.

Så jag hoppar upp och klär på mig och gör en macka som jag äter i bilen.

När jag kommer hem till dom sitter Micaela på huk och har en värk.

När vi sitter i bilen frågar jag henne hur tätt värkarna kommer. Bara kanske en minut efter den utanför bilen kommer nästa.
Tack och lov var det ju ingen trafik direkt och inga poliser ute heller.. ;)

När vi kommer till brommaplansrondellen frågar jag henne om det är värkar eller krystvärkar och får till svar att det är krystvärkar!! Man både hörde och såg på henne att det kunde vara det så då var det ju bara fråga.

I bilen så kläcker Micaela ur sig "det här är mycket värre än med Viola" haha, ja tacka fan för de ingen som helst smärtlindring plus att vi sitter i en bil. ;)

När vi kommer till Solnarondellen så skriker Micaele "jag känner huvudet!!!"

Självklart var det massa byggarbeten och rött på nästan alla rödljus så i slutet så blev det att köra mot rött då hade vi INTE tid att vänta!!!

ÄNTLIGEN är vi framme vid förlossningen och både jag och Dennis typ kastar oss ur bilen och in till personalen, Dennis är coollugn och säger "ehh barnet kommer.. NU, vi behöver en bår eller något!!"
Då kommer jag in precis efter, efter att ha öppnat dörren in till Micaela och säger "hon FÖDER NU!!!"

Sen gick allt extremt fort, folk kommer utspringandes och inser att hon kommer inte hinna in,
när BM kläcker ur sig "nästa krystvärk kommerbarnet" så skyndar jag mig till Dennis som då fått sätta sig på förar sätet och håller om Micaela. "VART ÄR KAMERAN!!!??"  (Haha är man skadad eller vad??! :P )
Hinner precis få fram kameran när bebis kommer.

Alltså det går verkligen inte att beskriva med ord hur extremt häftigt, coolt och maffigt det var att faktiskt få vara med på en förlossning även om det inte var en helt vanlig en. ;)
Och inte ens egna liksom för de är helt annorlunda.
Jag menar i vanliga fall kunde dom ha valt om jag skulle vara med eller inte nu vart det bara så. :P
Men dom fick iaf lite bilder som jag hoppas blev bra.

Om Micaela fått bestämma så skulle hon åka hem direkt efteråt. ;) Men pga läkarbrist så fick dom åka hem idag på morgonen. Så jag har kört hem dom till lite lugn och ro.

Idag tog jag också massa bilder på lilla Elias. :D
Men dom kommer senare. ;)

Här är en iaf på Viola som är extremt stolt storasyster, Mamma Micaela som mår oförskämt bra och lilla Elias. :)


Kommentarer
Postat av: Lina - mamma till Vincent och ängeln Emilia

Men Gud, jag börjar nästan gråta!



Jag och din vän var på samma v20 möte på BVC när jag väntade Emilia, sen efter såg jag dem ute och jag hade ingen E då. Kommer ihåg den känslan.



Men iaf, fan vad roligt att du fick vara med, helt otroligt !! :) gåt ju oftast snabbare 2a gången!

2011-06-25 @ 18:32:56
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/
Postat av: Anna

Så coolt! Avis faktiskt, nu när allt gick bra vill säga! ;-)

2011-06-26 @ 22:15:17
Postat av: marija

coolt :)

2011-06-27 @ 21:23:55
URL: http://rushhours.blogg.se/
Postat av: sandra - mamma till niklas och nora

Vilken historia. Det var en midsommar utan dess like iaf. Härligt att ni han in och att det gick bra. Va myssig bild och va söt Elias är :)



Kramar!!!

2011-06-28 @ 15:19:09
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0