Sjukskriven.

Idag var tanken hela tiden att jobba.
Jag åkte till jobbet med tanken att jobba.
Jag kom till jobbet med tanken att jobba.
Jag började jobba och där tog de slut.
Insåg väldigt fort att det aldrig skulle funka.
Så bara ringa chefen och säga att jag åker hem.
Lastade iaf klart sen hämtade Henric mig innan han åkte till jobbet.

Ringde vårdcentralen när klockan blev åtta och fick tid.

Läkaren tror att jag fått tre förkylningar efter varandra.
Kroppen har lättare att ta emot baciller när den redan är ur form,
så hon tror att jag fått nya förkylningsbaciller när jag börjat bli frisk.

Hon sjukskrev mig till tordag, rätt konstigt tycker jag varför till en torsdag?
Varför inte ta fredagen också? Aja strunt samma, jag hoppas hon har rätt
att med mycket mycket vila och inga ansträngningar i onödan att de gör mig bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0