Lingonbröd. Recept.

Vi älskar ju Rebeckas lingonbröd här hemma, det är så galet gott.
Sist jag gjorde så provade jag något annat använde stora cupcake formar, perfekt för portionsfördelning.
Dock bör man ha lite smör i botten eller liknande så det lossnar lättare.
 
Här kommer receptet igen för dig som har missat. ;)
 
 
1 liter fil eller 1 liter naturell yoghurt
1, 25 dl mörk sirap
10 gr salt
24 gr bikarbonat
Mjölet har jag blandat, Vetemjöl, dinkelsiktat och rågsikt.
Mått på det är svårt drygt 3 dl av varje.
Degen SKA vara kladdig iaf och jag gar bara i tills jag tycker det är bra.
När det är blandat så rör man i 100 gr lingon.
Självklart kan man ha i nötter, russin, brödkrydda mm men så här gör jag iaf. ;)
Sen i med hälften i en lång form som är smord och in i 150 grader i drygt en timme.
Känn med en sticka tills brödet känns färdigt. :)
Gör man protionsbröd så går det såklart fortare i ugnen också.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Vad supermums. kram

2013-06-18 @ 00:28:16
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: dianasdrömmar

Mums :) kram Diana

2013-06-18 @ 06:03:23
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0