Kemisk peeling / fruktsyra behandling.

Jag hade tidigare aldrig hört talas om Kemisk Peeling..
Men på Skönhetsutbildningars syskonsida ClinicOfResults kan man boka in sig på elevbehandlingar
till riktigt bra priser!
 
Denna Kemiska peeling / fruktsyra behandling kostar där bara 950kr för 20minuter.
Och då passar den alla hudtyper.
Och man rekomenderar att gå 4 gånger under en 6 veckors period för bästa resultat och då får man även 20% rabatt på sitt 4e besök.
 
 
"Kemisk peeling är ett samlingsnamn för olika behandlingar där man lägger aktiva ämnen på huden,
ofta syror av olika slag, för att förbättra och föryngra huden."

Kommentarer
Postat av: Agnieszka 2-barnsmorsan

Jag sklle ALDRIG i livet gå på en sån där behandling. Och om du går på en sån kommer jag inte kunna göra behandlingar på dig då den där kemiska behandlingen förstör din hud och den kommer inte tåla mkt alls efteråt, tyvärr......:(

2012-06-27 @ 18:51:43
URL: http://agnieszka.blogg.se
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

För att det är syra dem använder och det fräter på huden. Om det vore en bra behandling som inte på någe vis vore skadlig för huden så skulle man inte behöva skydda ansiktet från solen och så vidare.
Anledningen till att jag inte skulle göra behandling på dig är att din hud är skadad efter en sån behandling så den skulle kunna bli jätteirriterad efter min behandling eftersom huden är så skör och tunn efter den kemiska peelingen. Haha, såklart hon inte kunde säga något om mig och den utbildningen jag går, kanske att hon inte vet något om den och prdukterna vi använder oss av:)

2012-06-27 @ 20:32:41
URL: http://agnieszka.blogg.se
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Anledningen till att din hy känns så "bra" nu är för att ditt översta hudlager förstörts. Efter våra behandlingar känns ansiktet fett, och det är så det ska vara. När du tvättar med tvål eller "vanliga" rengöringsprodukter blir du len först och sen torr, det är för att man tvättar bort hudens egna skyddsfettlager.... vilket inte är bra.
Efter den behandlingen jag gör behöver man inte undvika solljus eftersom vi inte peelar bort skyddsfettet.

2012-06-27 @ 20:57:28
URL: http://agnieszka.blogg.se
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Att få bort hudfettet är inte bra, för då är huden öppen och tar emot allt skit som finns i luften och så vidare.

Men strunt samma, alla gör ju vad dem vill och vad dem tycker är bra!

2012-06-27 @ 21:21:04
URL: http://agnieszka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0