Varför skulle julen vara överreklamerad?

Jag tycker att det är tråkigt med folk som anser att julen och julklappar är överreklamerat.
Jag älskar julen och alla julklappar!
Jag älskar självklart all gooood julmat och att träffa släkten som man inte träffar så jätteofta.

Men jag förstår inte hur folk kan tycka att julen ska vara överreklamerat?
Är det roligare att sitta hemma och inte göra ett skit eftersom att alla andra är upptagna?

Jag är ju inte den som stressar hela december med att köpa julklappar!
De orkar jag inte med. :P
Jag börjar alltid tidigt, oftast redan i mellandagarna året INNAN!
Sen köpte jag allt eftersom hela året.
Kanon att göra så då blir man inte ruinerad i december.
Men de jag tycker är viktigt är att inte köpa massa crap!
Alltså typ lego, bilar, dockor, spel, böcker.. Sånt funkar ju alltid anser jag.
Iaf när barnen fortfarande är små. :)

När dom blir äldre är de ju såklart svårare och förra året blev de många presentkort
för de är så svårt att veta vad man ska ge till dom här som är för stora för leksaker,
men för små för att vara "vuxna" och utan julklappar. (på min sida har vi gjort upp de så att när man är vuxen eller får barn så får man inga julklappar - fast jag köper ändå till mina mina småsyskon dom har inga barn då får dom) :P
Men med ett presentkort får dom köpa något dom verkligen vill ha ist för att jag köper något dom absolut inte vill ha.

Men jag kommer aldrig tycka att julen är överreklamerad och onödig.
Jag älskar traditionen!



Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jag ÄLSKAR också julen, och tycker också folk som säger sådär är LÖJLIGA! Julen är ju höjdpunkten på året! Det man längtar till. Alla klappar, förväntan, att få klä julgranen, alla fina adventsljusstakar och granar som lyser överallt, julmaten, stämningen, familjen, JA ALLT! Vi köper precenter till varenda en! JAG tycker det är löjligt när nån vuxen säger att vi ska strunta i att köpa till dom vuxna, klart alla ska ha klappar! Behöver ju inte köpa nån snordyr present, men något iallafall :)

2011-10-25 @ 15:47:51
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag älskar också traditioner och tycker samhället är så vrickat att man knappt ens kan ha kalas förns folk tycker man tigger presenter !!

Och julen är ju underbar när man har barn har redan köpt 4 julklappar och minst 3 ska fixas i helgen med !! Skönt och slippa tänka på det i December

2011-10-26 @ 13:24:24
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0