Att bli tillbaka puttad ner till ovissheten.

I onsdags pratade jag med en läkare inne i Pajala, min huvudvärk är ju fruktansvärd när den slår till med full kraft.
Huvudvärken kommer antingen från sjukdomen då det är vanligt med huvudvärk om det är borrelia, men eftersom jag tagit ryggmärgsprov kan det vara från det också.
Vätskan bildas i hjärnan och innan det har hunnit stabilisera sig igen är huvudvärk väldigt vanligt.

Läkaren ville skriva ut några tabletter som han sa KAN hjälpa, inte säkert alltså.
Han sa också att det fanns en hel del biverkningar på dom.
Så när jag kom in till apoteket så frågade jag om just biverkningarna -hallucinationer, klumpighet, ökad aptit, förvirring, HUVUDVÄRK mfl mfl.
Jag valde att inte hämta ut dom.
Jag får helt enkelt hoppas på att Alvedon och ipren hjälper något.

Men iaf när jag pratade med läkaren så sa han att det behöver inte vara borrelia.
Dom har inte skrivit in det i min journal.
Dom har hittat borrelia i mitt ryggmärgsprov men tydligen kan det vara annat också.
För en okunnig är detta helt oförstående, dom sa ju i söndags att det är borrelia. Nu kan det helt plötsligt vara något annat? :S
Så alltså är jag tillbaka på ruta ett, eller oki två kanske - jag är sjuk och jag behandlas som att det skulle vara borrelia men det behöver inte vara det.

Så här ser jag ut, bilden är ändå väldigt förfinad då jag har legat ner innan, jag ler inte och jag pratar inte..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0