Lyxmiddag. Renvskav och pasta. Recept.

Ibland behöver inte lyx vara oxfilé...
Det funkar lika bra med skav!
 
Detta är så galet enkelt och så sjukt gott.
 
 
 
 
Jag använde mig av:
 
3 schalottenlökar
10 färska champinjoner
1 stor burk turkisk yoghurt (5dl)
400 gr renskav
 
Skär löken i fina bitar fräs med en klick smör.
Tillsätt renskaven och bryn den, tillsätt vitpeppar, svartpeppar och lite salt.
Skiva champinjonerna och i med dom.
När dom har fått brynts lite med skaven och skaven är helt brynd så i med yoghurten.
Låt puttra på svag värme och koka undertiden valfri pasta.
 
Mumsigt värre. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Det är ju grymt gott!!!

2014-01-05 @ 18:02:59
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Fröken M

GOTT ! Här gjorde jag det enkelt idag med en av mina favoriter - varmrökt lax med hjortronsås och potatis ! :)
KRAM

2014-01-05 @ 21:27:41
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0