Drömmar. Recept.

Här om dagen drog jag ihop lite drömmar. 
 
 
Dom blev kanske inte världens finaste med ååh så goda. :)
 
Vaniljdrömmar.
 
Ugnen skall värmas till 150grader.
 
100 g Rumsvarmt smör
2 dl Strösocker
2tsk Vaniljsocker
1 dl Matolja
1 tsk Hjortronsalt
3,5 dl Vetemjöl
 
Blanda smör socker och vaniljsocker till en slät smet, tillsätt matoljan lite i taget, blanda hjortronsaltet med vetemjöl och tillsätt lite i taget. 
Rulla små bollar och lägg ut på bakplåtspapper grädda sedan i ugnen i ca 20min.
 
Pepparkaksdrömmar.
 
Värm ugnen till 150grader.
 
100g Rumsvarmt smör
2dl Strösocker
2 tsk Pepparkakskrydda
1 dl Matolja
1 tsk Hjortronsalt
3,5 dl Vetemjöl
 
Blanda smör socker och pepparkakskryddan till en jämn smet, tillsätt matoljan lite i taget, blanda hjortronsaltet med vetemjöl och tillsätt lite i taget. 
Rulla små bollar och lägg ut på bakplåtspapper grädda sedan i ugnen i ca 20min.
 

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Härliga drömmar du fixat : )
kram

2014-01-07 @ 23:37:09
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Fröken M

Åhh.... va gott !
jag älskar drömmar till kaffet :)
Ha en mysig helg raring !
kram

2014-01-10 @ 20:49:16
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & Lili ♥

Älskar drömmar! Bakar ofta det här hemma och det är lika omtyckt varje gång hos alla! :)

2014-01-10 @ 21:46:16
URL: http://beabus87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0