Kärleksmums. Långpanna. Recept.

Slänge ihop en långpanna med kärleksmums med på en gång, det tar ju inte så lång tid. ;)
 
 
 
Självklart delar jag med mig av receptet här med. :)
 
Kakan.
 
Smält 250gr Smör låt det svalna
 
4 Ägg
4 dl Strösocker
 
Vispas poröst
 
Sikta ner
4dl vetemjöl
1,5 dl Kakao
3 tsk Bakpulver
2 tsk Vaniljsocker
 
Rör ner försiktigt till en slät smet
 
Häll i 
2 dl Mjölk
samt Smöret
 
Rör till en slät smet.
 
Häll i smeten i en smord och bröad långpanna.
Grädda i botten på ugnen i 175 grader ca 25 min.
 
Glasyren.
 
Smält 100 gr Smör låt svalna
 
Blanda
5 dl Florsocker
3msk Kakao
3tsk Vaniljsocker
0,5 dl Kokt starkt kaffe
Samt smöret till en fluffig slät smet.
 
Häll över glasyren över den svalnande kakan och strö över kokosflingor.
Dela i lämpliga bitar.
Även denna kaka går utmärkt att frysa. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi Larsson

Åh det är ju så gott, både med kärleksmums och morotskaka. Jag brukar använda Leilas recept till kärleksmums och den blir verkligen underbar! Det ska vara choklad av fin kvalité både i kakan och glasyren och det gör jättestor skillnad för smaken faktiskt! Ett tips bara! =) Ha de gott! =)

2013-08-15 @ 21:22:47
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se
Postat av: Marie-Louise

svar: jag har bara haft ett klädbyte med (förra året) Vanliga kläder under dagen och sen bytte jag om till fint till middagen. Får kanske ta med båda klänningarna och ha den ena under middagen och den andra sen på kvällen/natten ;) har så svårt att bestämma mig.
Vad kul det ska bli att ses. Kram

2013-08-15 @ 22:59:13
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Mamma till William och Wilma

Mums vad gott.Ha en fin helg..kram

2013-08-16 @ 13:12:46
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Hannele

ÅH! Kanske ska ta och baka med barnen i helgen..Mmm..tack för receptet! ^^

2013-08-16 @ 23:11:09
URL: http://haaannele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0