Njurbäcksinflammation kan bli blodförgiftning.

Jag brukar inte googla sjukdomar, men denna gång kände jag att jag behövde..
Att ha vanlig urinvägsinfektion (nedre) även kallad blåskatarr det är ju ganska vanligt och det brukar gå över med tranbärsjuice, citronvatten eller liknande.. Vissa får tabletter..
Men det jag har urinvägsinfektion (övre) även kallad njurbäcksinflammation..
Det är inte lika vanligt, och tydligen kan det bli så allvarligt att det går ut i blodet = blodförgiftning.
Och när jag läste om detta så förstår jag varför läkaren i måndags ville boka in en tid direkt till på måndag åt mig för återbesöket..
Det är ju fan riktigt läskigt!
Nu tror jag inte att mitt har gått ut i blodet utan jag har bara jävligt ont i njurarna..
Jag har inte över 40 graders feber eller liknande men jag tror att utan mina tabletter som är för smärtlindring och muskelavslappnande så hade jag nog haft mer feber och ändå ondare mot nu..
 
Nu får ni verkligen hålla tummarna till att jag blir bättre snart för detta är inte kul. Det går liksom inte att koppla bort smärtan helt och hållet det känns i stort sett hela tiden som att kroppen är påväg att dela sig i två!
 
Nehe lite mer tranbärsjuice med extra smärtstillande nu och sen sova.
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

men din stackare! hoppas du kryar på dig snabbt å att de inte blir värre

2012-09-05 @ 21:41:22
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Men fy för F vad obehagligt :( Krya nu GENAST på dig vännen <3
Kram och var rädd om dig!!

2012-09-05 @ 21:52:25
URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: dianasdrömmar

Men din stackare kram Diana

2012-09-06 @ 07:38:49
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Usch då! Så långt får vi verkligen hoppas att det inte går!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0