112 samtal i lördags.

 Detta har jag faktiskt inte skrivit om ännu..
 
Men iaf när vi (jag och William) åkte hem från kräftskivan i lördags så åker vi ut på motorvägen..
Allt är frid och fröjd.

Jag ligger i högerfilen och lägger i farthållaren för det är inte så mycket trafik.. Ligger på 90 på 90 vägen, inget konstigt..
I mittenfilen kommer det en bil då som jag håller på att köra om.
(Är 3 filer), helt plötsligt så åker han in mot mig och håller på att preja in mig i staketet bredvid motorvägen.
Jag tvärnitar och tutar såklart.. Då sackar han och jag gasar upp och kör förbi.
Han som körde tittar inte ens på mig, ingenting!
 
William sitter ju bakom mig så han ser precis allt och säger "Men mamma sådär får han ju inte göra"
 
Haha neeej, det får man inte.
 
Jag ringer Henric för att prata av mig, var ca 5 cm från att han dunkade in i oss så det är ju klart jag behöver prata av mig lite.
 
Henric säger åt mig att ringa 112.. Vi vet ju inte om det är rattfylla eller liknande..

Så ja sagt och gjort, jag kommer till världens trevligaste tjej..
Hon ber mig sakta ner så jag hamnar bakom bilen igen, dels för att se reg nr (tysk) och dels för att hålla koll på honom hela tiden.
Sen får jag säga positioner hela tiden..
Han vinglar ganska bra och kör ojämt.. Ena sekunden sackar han nästa gasar han på som fan.. Jag ligger kvar på mina 90..
Hon skickar ut inte mindre ärn 3!! Polisbilar efter honom..
 
Efter ett tag är han så långt före mig så jag bara ser hans lysen (ser det pga att hans ena lyse lyser starkare än det andra), och så blir det 70.. Jag håller hastigheten hela tiden och pratar med henne fortfarande.
Helt plötsligt ligger det en polisbil bakom honom då, och han saktar ner som faaaan.
Jag kommer i kapp honom (jag kör som sagt helt lagligt). Polisbilen ligger så nära honom att han borde inte ens se att det är just en polisbil för dom satte inte igång blålysena.. Han hade någon stor skåpbilsaktigt.
 
Då kommer vi till en uppförsbacke och där uppe ser jag lite snabbt att det står någon med blålysen och hon säger att dom väntar på honom.
Polisbilen som åker bakom slår på blålysena men han stannar inte..
Då åker den stora polisbussen (som väntar på honom) ut och lägger sig bakom och bilen som låg bakom åker om och prejjar in honom mot kanten för att stoppa honom.
 
Det var läskigt att göra samtalet..
Men samtidigt jag visste ju inte något.. Bara att hans körning verkade osäker..
 
Hon jag pratade med tackade så mycket för att jag ringt in och önskade mig en fortsatt trevlig kväll.
Ca 15 minuter tog det och ja jag vet ju inte om han var full eller inte..
Men dom stannade honom iaf. :)
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra gjort att ringa polisen så de kollade upp honom.
Är ju så många galningar som borde stannat hemma.
Himla tur att ni inte krockade!

2012-09-25 @ 19:15:13
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Läskigt! Men bra att du ringde och att dom kom så pass snabbt så dom stannade honom!

2012-09-25 @ 19:39:59
URL: http://melindawingren.blogg.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jättebra gjort av dig att ringa polisen, önskar att fler gjorde så när dom ser någon som kör misstänkt.

2012-09-25 @ 19:56:10
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: Lottiz

Bra där, och vem vet han kanske var efterlyst och de kände igen regnr. Tur att allt gick bra med er.

2012-09-25 @ 22:39:06
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Maria

Bra att du ringde!
Läskigt med sånt där ju, man vill ju kunna känna sej hyfsat säker när man är ute på vägarna. Men även om man själv kan köra och är nykter så vet man ju tyvärr aldrig vad det finns för dårar där ute :s

2012-09-26 @ 00:23:57
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/
Postat av: Agnieszka- 2barnsmorsan

Det är i sånna tillfällen man SKA ringa polisen:) Jag ringde en dag när en tattarfamilj satte sig i bilen och typ bara slängde in sina barn, som sedan stod upp i bakrutan och kollade ut under turen, det var regnigt, mörkt och ungarna obältade, och den yngsta var väl runt 1 år.....

2012-09-26 @ 08:01:13
URL: http://agnieszka.blogg.se
Postat av: Anja

Bra gjort att ringa in på en misstänkt rattfyllerist...men inte bra att du skulle köra om i högerfil...det är inte lagligt på 90väg, och dessutom farligt =/

2012-09-27 @ 00:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0