Bilfanskaps helvetes skit jävel!

Idag fick jag tillbaka mitt däck som jag lämnade in igår.
Så jag skyndade mig upp för att hämta William när jag kom hem och så fick han vara med mig och byta tillbaka däcket. :)  Vi hade satt på vinterdäcket (dubbfritt) så länge.
William tyckte det var väldigt intressant att få hjälpa till. Han fick vara med och ta bort bultarna och sånt och hejjade på mig när jag höll på. :D
Bultarna satt ju så sjukt hårt så man får ju alltid ta i en del när man ska lossa dom då sa han "hejja mamma, du är bäst". Skönt att ha en hejjande publik liksom. :D
 
När jag sätter dit däcket tycker jag att det ser konstigt ut.. Inte däcket men fjädern innanför, den är av?!!!
Underbart.. Verkligen underbart.. Så inte nog med punka, vi måste lämna in bilen för att fixa fjädern, och service och ac... Kul att ha bil! VERKLIGEN!
 
Jaja vissa saker kan man inte göra så mycket åt, jag ska se om jag hinner imorgon åka och kolla på priser på ny fjäder och lite sånt, den kan man inte byta själv men isf betalar vi bara för jobbet iaf. Har ett ställe där jag har 50%rabatt så tänkte kolla vad priset för ny fjäder är där. ;)
 
Iaf.. När däcket väl satt på plats och en del svordomar var klara över fjädern så passar jag på att byta två lampor också, så konstigt både "vanliga" lyset och bromslyset bak på ena sidan hade gått?
Men det var inget som bilen talade om för mig..
Jaja jag är ju grym så nu är det bytt iaf. ;)
 
Passade även på att gå igenom allt annat, olja, vätskor, städa ur bilen lite..
 

Kommentarer
Postat av: Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Jadu det är verkligen ingen hit med alla dyra kostnader en bil för med sig och vi som dessutom har två :-/

2012-10-11 @ 22:01:34
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0