Oseriösa läkare.

Jag är så jävla trött på vår vårdcentral, och jag tror verkligen att vår vårdcentral är bland dom absolut sämsta i hela Sverige!
När man för det första ringer på måndagar så går det absolut inte att komma fram alltså man kommer inte ens fram till kösystemet!!
Efter elva kan man ha en liten minimal chans att komma fram!
Och då får man till 99,9 % av fallen till svar att ja då har dom ju inga lediga tider till dagen och dom kan inte boka till morgondagen iaf, så man får ringa dagen efter ändå.

Och får man väl nu en tid 0,1% chans på det så får man komma till en stressad oseriös läkare..
En läkare som bokstavligen SKITER i sina patienter.
Idag fick jag faktiskt en tid, 17.20. Jag visste inte ens att dom har öppet så sent?!!

Jaja, jag kommer dit. Har ju haft sjuk feber runt 40 grader.
På dagen har den gått ner lite men nu är det pågång upp igen.
Hon tittar i halsen, tittar i öronen och undrar vad jag gör där.

Ehh?? Ja jag har feber!? Jag måste ha ett förstadagsintyg!?
Helkonstig läkare..
Hon sjukskrev mig iaf till onsdag med vila på schemat.
Så då jobbar jag torsdag denna vecka och vilar resten av dagarna.


Kommentarer
Postat av: Mari

jag "gruvar" mig inför vårat möte på vårdcentralen imorgon. för det första så trodde jag inte att jag skulle få någon tid då jag ringde, men det fick jag. kanske för det angår sonen. sedan så ska jag kräva en remiss till barnmotagningen, då sonen spyr lite nu och då och jag vet att det inte är magsjuka. och det är oftare än normalt, så något är fel. det jag gruvar mig för att kämpa för att få denna remiss. för oftast är det invandrarläkare som man inte förstår vad de säger, och frågan är om de kommer förstå oss.



men inte alls kul att få sådana läkare som du nämner. de kan i alla fall visa lite empati, fråga hur det är osv. det är ändå deras jobb.

2012-05-07 @ 20:15:45
URL: http://mixan.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Usch vilka idioter alltså! Men man blir inte förvånad...sjukvården är värdelös tycker jag!



kram

2012-05-07 @ 21:47:34
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0