Denna jävla skattenojja!

Alltså, visst jag kan förstå att man vill se om/hur mycket man får tillbaka på skatten.
Jätteroligt.

MEN måste man skriva ut det på facebook?
Måste man skriva om det i sin blogg?

Jag förstår inte.

Jag menar skatten kommer varje år, det är ingen nyhet.
Självklart är det superkul att få tillbaka många tusenlappar.
MEN det är väl ändå privat?!

Jag menar man kan faktiskt se till att får tillbaka mer..
Oki vissa har enorma skatteskulder, men då kanske man ska kolla upp om man verkligen betalar rätt
mängd varje månad?
Som jag har gjort så att jag betalar extra varje månad, medvetet.
Både till jobbet och försäkringskassan har jag så.
Och så kan alla göra, på försäkringskassans hemsida är det superenkelt att fylla i att man vill att det dras lite extra och det tar oftast inte många minuter att prata med sitt lönekontor om att dom ska sätta av lite extra?

Endast för att slippa betala tillbaka och så är det alltid trevligt att få tillbaka lite extra pengar till sommaren.
Men inte fan sitter jag och skryter om det?!

Jaja nu har jag fått ur mig detta! Haha.

Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Håller helt med dig!

2012-03-23 @ 18:15:03
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Haha... vad man får tillbaka/ska betala känns som en privat angelägenhet, men jag kan tycka att folk berättar allt för mycket på fb över lag... Det är en jäkla skillnad på att vara perivat och personlig i mitt tycke :) Kramar

2012-03-23 @ 19:11:50
URL: http://frokenmela.se
Postat av: S

Jag ger aldrig skatteverket pengar i förtid, det är inte så klokt. De pengarna kan du ha ränta på själv tills sista stund, men då måste man ha koll.Och räntan är eg.inget att hurra för längre!

2012-03-23 @ 19:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0