Läkartid!!

Ni som läser min blogg vet att jag strular med läkarna på vår vårdcentral. Jag har ont i ryggen en inflammation som så fort jag jobbar eller bär mycket blir värre. Jag har ett väldigt tungt jobb som innebär otroligt mycket bärande som inte går att komma ifrån.
Nu har jag sprungit hos akutläkarna på vårdcentralen i två veckor förlängd sjukskrivning några dagar varje gång. i måndags var jag rätt less. Sist jag hade det här vet jag att det tog lång tid innan jag blev bra det tar tid eftersom man alltid använder ryggen. dock det som sliter mest på mig är att bära och lyfta.. Gå funkar oki men ofta får jag ju lida för det efteråt.
Nu i några dagar har jag iaf försökt få tag på min husläkare det är tydligen hon som kan hjälpa mig inte akutläkarna? :S Vid ev längre sjukskrivning är det hon som ska ta det beslutet eller om att det blir aktuellt med något annat.
När jag väl har kommit fram till vårdcentralen så har hon inte haft tider. Här kan man inte boka en tid till imorgon utan bara till samma dag. :S sjukt jag vet. iaf igår ringde jag och nej inga tider fännu ledigt då bad jag om hon iaf kunde kolla hur det såg ut som idag och jodå fanns några lediga. Så 7.59 då började jag ringde.. Jag måste ha varit samtal ett eller två för när telefonen väl öppnade väntade jag inte länge alls vilket man annars får göra. Och ändå fick jag sista tiden till min husläkare?! Hur är det möjligt? Aja jag fick vtid idag iaf så lite glad får jag väl vara för det..

Jaja solen skiner idag iaf!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt att du fick en tid iaf! Har ni inga andra vårdcentraler i närheten så att du kan byta?! Som de håller på är ju löjligt!

2012-06-28 @ 10:48:47
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0