När brandbilar, ambulans och polisbilen kommer.

I veckan kom det ju två brandbilar, en ambulans och en polisbil hit.
Eller ja inte in hit utan hit utanför.
Klart vi gick ut för att titta! :D
William stod med stooora ögon och kollade. :D
 
Två brandbilar.
 
 
En ambulans.
 
 
Fler nyfikna grannar. ;)
 
 
 
Polisbilen kom strax här efter men den tog vi ingen bild på.
 
Något som jag verkligen vill uppmärksamma är hur barnvänliga brandmännen var! :)

När första brandbilen skulle åka så vinkar William (såklart) och då blinkar han som kör med blåljusen åt William.
Självklart ler han och vinkar tillbaka också.
Alla brandmännen i bilen vinkar glatt.

När nästa åker.. Precis samma sak! Allihopa ler glatt mot William och vinkar länge och väl. :D
 
William blev så otroligt glad! Jag som förälder blev glad! Jag tycker att dom gjorde helt rätt, så där borde alla bete sig!
 
Däremo när polisbilen kom..
Då kliver det ut en kvinna mot William och den stannade nere vid glassgubben alltså typ tre - fyra meter..
William sägre glatt "HEEEJ polisen" hon vänder sig SURT mot William och så går hon..
Alltså va?!!! Nej nej!
William sa hej fler gånger då eftersom han trodde att hon inte hade hört men hon verkligen sket i honom..
Så tråkig attityd måste jag säga.
 
Tur att brandmännen visade sig från sin bästa sida iaf, eloge till dom! :)
Ni gjorde en tre åring överlycklig.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härliga brandmän! :)
Så surt att inte heja på ett litet barn :(

2012-07-30 @ 22:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0