Är det dags igen?

För er som har följt min blogg ett tag vet om vårt missnöjje med Williams dagis..
Han har kommit hem blåslagen många gånger och då REJÄLT blåslagen utan att något vet vad som har hänt.

Har du inte hängt med kan du läsa lite HÄR HÄR och HÄR (sista ser man bilder på skadorna det handlar om).

Så här såg han iaf ut en av gångerna.



Vi hade möte och det blev faktiskt bättre ett tag..
Visst han kommer hem med skador till och från som ingen vet vad det är.
Senast var förra veckan på kinden rejält blåmärke men ingen visste..

Nu har det dock börjat hända en annan sak.
Eller jag tror det iaf, William får i stort sett alltid vara med dom yngre barnen.
Förut var William med i en grupp omkring fem barn.
Tre av dom är i stort sett alltid med dom äldre barnen, William och en till är med dom yngre.

Jag tog upp detta med en pedagog för jag tycker inte att det är oki,
dels så finns det absolut ingen anledning William pratar mycket bättre än många av dom i sin ålder och han är bra socialt också.
Självklart tycker ju inte pedagogerna detta, men nu har jag iaf framför min synpunkt och så får vi se om det blir någon ändring på detta.

William behöver ju den där extra puschen också pga att Henric och hans bröder är dyslektiker (vet inte om alla är det) och då är det ganska viktigt att börja men basik i god tid för att hjälpa William från början.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Fy fan va dåligt :(

En av mina kollegor har ett barnbarn som skadat sig fler gånger på dagis. Han bröt t.o.m armen, men ingen visste hur det gått till.

Även om det beror på underbemanning så är det deras skyldighet att protestera. Finns det ingen lag att hänvisa till? Händer något liknande inom vård & omsorg så görs förhoppningsvis en Lex Sara-anmälan.

Om det beror "enbart" på personalen så borde de skämmas och/eller byta jobb.

2012-02-22 @ 20:37:07
Postat av: sandra

måste va hemskt när de händer såhär med ens lilla barn. har sj hämtat min pojke å han har ibland haft ett märkt här å var, vissa ggr har dom sett och varit med om de och andra gånger har personalen missat de. hoppas de löser sig för er.

2012-02-22 @ 20:44:53
URL: http://sandraleinonen.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Men gud så hemskt, stackars liten det där måste ha gjort ont. Har dom ingen koll alls där eller, det är klart att saker kan hända (många barn och lite fröknar) men det finns gränser

Hoppas allt löser sig.

Kram

2012-02-23 @ 23:10:57
URL: http://ghoosthouse.blogspot.com
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

men gud vad häsmkt :O

2012-02-24 @ 11:16:36
URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0