Blåslagen, IGEN!! Tre gånger på 2 veckor!

Ja inte nog med att William kom hem blåslagen förra veckan och igår så kom han hem även idag med nya skador.

Imorse fick ju Williams dagis höra på en arg mamma,
alltså oki jag kan ta att barn ramlar och slår sig,
jag kan ta att barn slåss,
jag kan nog ta det mesta.
MEN!!!
Jag tar INTE att personalen ALDRIG vet vad som har hänt!
Och det är verkligen ALDRIG jag menar då!
Jag lovar att William har blivit ledsen, och då BORDE ju någon ha reagerat?
Varför då inte FRÅGA vad som har hänt?!
William kan faktiskt prata och förklara.

Igår när William kom hem från dagis så ja ännu en ny grej.
Personalen säger att dom TROR att han har ramlat.
Alltså ännu en gång, dom har INGEN koll!
Jag såg direkt att NEJ han har INTE ramlat.
Så frågade och han svarar ** slog mig.
Oki visst nu kan de ju vara så att han kopplar det till de som hände igår.
MEN det är inte ett "ramlat" märke.
Visst hade dom haft buskar eller liknande på gården kunde de ha varit att han ramlat
i närheten av dom och fått en gren vid ögat men nu har ju dom inget sånt där.
Så jag tror på det han säger att han har blivit slagen IGEN!

Här ser ni lite på bilderna, det är svårt att ta kort på men är som en "reva" under ögat som är helt rött och lite svullet. Han började även blöda näsblod här hemma som kan ha med de att göra.

Är det här tacken för att vi uppfostar vårt barn att vara snäll?!
Att man INTE får slåss?!
William är stor för sin ålder, om han skulle slåss skulle det nog innebära att det kan bli rejäla slag.
Men om andra slår honom då tror vi inte att han riktigt försvarar sig heller,
på dagis säger han "Nej STOPP, inte slåss" osv..
Här om dagen så när jag hämtade honom berättade dom att en hade puttat en annat barn där och då hade William gått emellan och ställt sig för och sagt "Nej stopp inte putta **".
Hemma tror jag att han puttar bort dom ev kan slå tillbaka beroende på situation.








Kommentarer
Postat av: Emma

Man blir bara så arg varje gång ... Hur gammal är din son glömt och fråga det ??



MVH Emma

2011-09-30 @ 08:09:56
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vi säger alltid vad som har hänt. Sen lär man sig på tre sec vilka som behöver "bevakas" för att de går på andra barn. och vad då ramlat tre ggr. Så klantig är ju inte William så att han blir blåslagen. Så fall borde han ha sår på händer eftersom de är ju oftast dem som får ta den värsta smällen.

2011-09-30 @ 08:13:45
Postat av: Jenny

Det där kan jag känna igen mig i med min dotter och hennes dagis. Hon började i mitten av augusti och 1 enda gång har jag hämtat hem henne utan att hon sett ut som ett slagfält i ansiktet. Ena dagen hade hon ett bitsår mellan kinden och örat (fröknarna hade iiingen aning om hur det hade hamnat där), ordentliga rivsår i hela ansiktet varav ena gången fick jag till svar att det är sånt som händer. (Det tog över 1 vecka att läka ordentligt) Kul att det bara är sånt som händer, iallafall MITT barn. Inget annat barn ser ut som ett slagfält när dom blir hämtade. Det kan ju inte vara meningen att man ska lära sitt barn att slåss redan i tidig ålder för att slippa få stryk av andra barn?

2011-09-30 @ 15:51:52
URL: http://cherrypiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0